fallback

Япония разследва Apple за нарушение на правилата за свободна конкуренция

Американският концерн може да е оказвал натиск върху японската компания Yahoo Japan

15:49 | 16.08.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Япония подозира американския концерн Apple в поведение, възпрепятстващо конкуренцията на японския пазар на мобилни приложения и оказване на натиск върху японската компания Yahoo Japan, съобщава японският бизнес всекидневник Nikkei, цитиран от БТА. 

Според информации на изданието в момента Министерството на икономиката заедно с комисията за честна търговия водят разследване по въпроса.

Двете ведомства са започнали миналата есен да получават доклади от Yahoo Japan за проблеми, свързани с платформата на компанията Game Plus. Уеб базираната услуга, пусната през юли миналата година, позволява на потребителите да играят, без да свалят приложения. Освен това платформата има по-малко ограничения, свързани с продажбите и обновяването на софтуера, отколкото App Store на Apple.

Общо 52 компании са се съгласили да участват в платформата, отбелязва Nikkei.

Благодарение на платформата Yahoo е успявала да събира данни на над 60 милиона активни месечни потребители, включително история на търсенията им и информация за плащанията, като така компанията е можела да помага на фирмите за игри да продават продуктите си по-добре си и да създават нови. Японската компания е планирала да разшири сферата на приложение на Game Plus и да добави приложение за бизнеса. От миналата есен обаче Yahoo Japan внезапно съкрати бюджета си за развитие на платформата и даже почти не я рекламира.

Представители на компанията разказали на свои бизнес партньори, че решението е свързано с натиск, оказван от Apple. Японската компания разчита на американския технологичен гигант за реализиране на печалба чрез продажби през App Store. Новата японска платформа за приложения и общата стратегия на Яху Джъпен обаче биха могли да застрашат интересите на Apple.

Японската комисия за честна търговия събира информация за ситуацията, която според нея може да представлява намеса на Apple в дейността на Yahoo Japan. Разследването обаче на практика не се движи напред, тъй като в такива случаи бизнесът не проявява особено желание да сътрудничи с властите, като не желае да накърнява репутацията си и дава приоритет на собствените си интереси.

Пазарът на приложения в Япония по данни на американската компания за проучвания App Annie миналата година е достигнал 1,44 трилиона йени (13 милиарда долара).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:46 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още