Китайският производител на смартфони Xiaomi отчете ръст на приходите за второто тримесечие от 68,3%, след като силните продажби на мобилни устройства са допълнили скок в приходите на по-малкия, но бързо разрастващ се бизнес със свързани устройства, предава Ройтерс.
Xiaomi, чиито евтини смартфони станаха изключително популярни в страни, търсещи по-ниски цени, например Индия, заяви в сряда, че приходите от международните пазари са нараснали повече от два пъти в сравнение с миналата година. Това е първата серия резултати, представени от Xiaomi, откакто компанията осъществи първичното си публично предлагане през юни, привличайки 4,72 млрд. долара. IPO-то оцени компанията на около 54 млрд. долара, което е около половината от по-ранната оценка на индустрията за около 100 млрд. долара.
Представянето на Xiaomi като публична компания обаче не е особено бляскаво. Листнатите в Хонконг акции са поевтинели с около една пета от върха си преди месец заради опасения около оценката на Xiaomi и достъпа до търговия на инвеститори от континентален Китай.
Резултатите вероятно ще разсеят тревогите около дейността на компанията.
Приходите за трите месеца до края на 30 юни са нараснали до 45,24 млрд. юана (6,58 млрд. долара) от 26,88 млрд. юана миналата година, заяви компанията.
Тя съобщи за нетна печалба в размер на 14,63 млрд. юана (2,13 млрд. долара) спрямо нетна загуба от 11,97 млрд. юана преди година. Международните приходи на компанията възлизат на 16,4 млрд. юана (2,4 млрд. долара) през тримесечието и представляват около 36,3% от общите приходи. Продажбите на свързани с интернет устройства, включително умни телевизори, също растат бързо.
Xiaomi е генерирала 70% от приходите си от продажбата на популярните си и като цяло евтини смартфони миналата година. Маржовете на телефоните ѝ обаче, които ползват операционната система MIUI, базирана на Android, са изключително ниски.
Xiaomi
Брутните маржове на бизнеса със смартфони възлизаха на 8,8% миналата година. За сравнение, маржовете на iPhone X и iPhone 8 на Apple са около 60%, сочат анализатори.
Компанията освен това се опитва да се наложи като интернет базирана и очаква смартфоните ѝ да привлекат трафик към собствения ѝ магазин за приложения в дългосрочен план, за да засили този си бизнес и продажбите от реклама на платформата си. Този бизнес произвежда и свързани с интернет устройства за дома, както и други джаджи, включително скутери, пречистватели за въздух и уреди за готвене на ориз.
За 2017 г. компанията отчете приходи от 114,62 млрд. долара, които бяха с 67,5% по-високи на годишна база. Оперативната ѝ печалба скочи над три пъти през същия период.
Привлекателните цени на телефоните на компанията ѝ помогнаха да се разрасне бързо на развиващите се пазари, където настига Samsung и Apple.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?