Sony представи още над 20 заглавия за предстоящата конзола PlayStation 5, включително нова част на хитовата игра „Spider-Man” и най-новата версия на „Gran Turismo”, предизвиквайки вълнение у феновете преди планираната хардуерна премиера в края на годината, предава Ройтерс.
Докато конкурентът Microsoft се подготвя да пусне следващото поколение конзола Xbox Series X за тазгодишния коледен сезон, презентацията на Sony даде първа представа за това как ще изглеждат игрите на новото ѝ устройство.
PS5 обещава по-добра графика и по-кратко време за зареждане благодарение на стабилния си харддиск. Освен интересните ексклузивни игри, това са ключовите параметри, които помагат за по-добрите продажби на конзолата, докато играчи като Google също навлизат в дебрите на гейминга.
Презентацията, която беше направена късно снощи, привлече над 2 млн. зрители в YouTube и Twitch.
Задаващите се игри включват „Spider-Man: Miles Morales” от вътрешното студио Insomniac Games, продължение на бестселъра на вече остаряващата PlayStation 4, и „Project Athia” от разработчика на Final Fantasy – Square Enix Holdings.
„Особено умно от страна на Sony да продава „Spider-Man” този празничен сезон: само този блокбъстър ще е достатъчен за създаването на еуфория и, разбира се, продажби“, коментира Серкан Тото, основател на консултантската компания Kantan Games.
Онлайн презентацията, която миналата седмица беше отложена за тази в подкрепа на протестите срещу расовата несправедливост в САЩ, показа и дизайна на PS5, който е решен предимно в бяло и черно за разлика от предишните поколения.
Компанията не подсказа колко ще струва устройството. Това е строго пазена тайна, която може да помогне или да срине една конзола. Sony разкри, че ще продава две версии – една без харддиск, тъй като играчите се насочват към по-високомаржови дигитални сваляния.
Ходът може да подскаже, че Sony е „разгледала начините да намали цената и да ѝ даде по-голяма пазарна гъвкавост“, коментира Пиърс Хардинг-Ролс, ръководител проучвания в областта на игрите в Ampere Analysis.
По-ниската цена на PS4 при пускането ѝ през 2013 г. е смятана за силно предимство пред Xbox One, а благодарение на нея успя да продаде над 110 млн. бройки и да изпревари конкурента си, който не разкрива брой продадени конзоли.
Дългогодишният опит на Sony с игрите – първият PlayStation се появи преди 25 години, доказва, че е трудно този успех да се копира, дори и от добре финансираните конкуренти.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?