fallback

Google контрира патентния иск на Sonos със собствени обвинения

Става дума за решения в областта на технологии за търсене на любими заглавия в приложението на системата и намаляване на шума при гласови записи

14:10 | 12.06.20 г.
Автор - снимка
Създател

Патентният спор между производителя на безжични високоговорители Sonos Inc. и Google ескалира с насрещен иск от интернет концерна. Google обвини в четвъртък Sonos в нарушение на пет патента. Става дума за набор от технологични решения в различни области, включително технологии за търсене на любими заглавия в приложението на системата Sonos, за справяне със защитата от копиране и намаляване на шума по време на гласови записи, предава DPA.

Припомняме, че Sonos заведе дело срещу Google в началото на януари. Пионерът в свързните високоговорители за домакинствата се съсредоточи върху технологията „Chromecast“, която може да се използва за свързване на колонките в различни помещения. Освен умните говорители с марката Home, сред тях са и всички смартфони с бранда Pixel на групата.

За петте патента на Sonos, за които става дума в януарския иск, акцентът е върху технологиите за взаимодействие на няколко говорители, например когато става въпрос за регулиране на силата на звука или синхронизиране възпроизвеждането на музика.

В иска се твърди, че още през 2013 г. Google е придобила знания за патентованата безжична многостранна технология на Sonos, която позволява на слушателя да чуе музика в различни стаи, чрез партньорство, което интегрира системата на Google за стрийминг на музика в говорителите на Sonos.

След подаването на насрещния иск главният изпълнителен директор на Sonos Патрик Спенс разкритикува концерна, че „някога Google бе иновативен, но сега се държи по такъв начин, че да „задоволи бивши разбойнически барони".

Google все още е важен партньор за Sonos: гласовият асистент на интернет компанията работи на някои от говорителите на производителя.

Sonos, който разработи този пазар, е свидетел на свиване на пазарния си дял, тъй като Amazon.com и Google станаха лидери на него. Amazon достави около 10,5 милиона интелигентни говорители през тримесечния период, който завършва през септември, докато Google е продал 6 милиона, показват данни на Strategy Analytics.

Междувременно Sonos продаде общо 6,1 милиона говорители за 12-месечния период до края на септември, според данните на компанията.

P { margin-bottom: 0.08in }

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:46 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още