Xiaomi отчете по-висока от очакваното печалба, след като навлезе на китайския пазар на висок клас устройства и разшири дела си на пазари като Европа и Индия, пише Bloomberg.
Китайският производител на смартфони увеличи над два пъти нетната си печалба до 4,49 млрд. юана (716 млн. долара) през последното тримесечие, надминавайки най-високите прогнози на анализаторите. Приходите от продажби са нараснали с 3,1% до 53,5 млрд. юана. Международният бизнес на Xiaomi се възстанови до нивата отпреди Covid-19, обяви главният финансов директор Уан Сян.
Продажбите на смартфони в европейски страни като Франция и Испания са скочили с 64,9% през отчетния период, благодарение на което за първи път Xiaomi се изкачи до третата позиция в региона, по данни на Canalys.
Китайският гигант запази лидерската си позиция в Индия, въпреки че продажбите на телефони в страната се свиха с 50 на сто по време на периода заради мерките за овладяване на коронавируса. Това доведе до 12% спад на продадените бройки смартфони на компанията в глобален мащаб, сочат данни на IDC, точно когато напрежението между Делхи и Пекин заплаши да окаже допълнителен натиск върху най-големия ѝ чуждестранен пазар,
Компанията продаде 28,3 млн. смартфона през тримесечието, а средната им търговска цена се е увеличила с 11,8% спрямо година по-рано. Това отразява по-сериозното навлизане на Xiaomi на пазара на премиум устройства.
“Окуражаващо е, че премиум смартфоните на Xiaomi записаха хипер растеж на чуждестранните пазари“, коментира Уан. „Това показва голям пробив на пазара на висок клас устройства“.
Междувременно Huawei се бори с проблеми, след като Съединените щати наложиха ограничения, пречещи ѝ да се снабдява с чипове, създавани с американски технологии. Да грабне част от продажбите от по-големия си конкурент може да се превърне „в най-големия двигател на растежа“ на Xiaomi до следващата година, твърдят анализаторите на China Renaissance Джейсън Сън, Мишел Джан и Ейприл Джан. Те прогнозират, че продажбите на смартфони на Xiaomi могат да нараснат с над една трета до 217 млн. бройки през 2021 г.
Китайската компания нае нов главен финансов директор – бившият ръководител на технологичните процеси на Credit Suisse в Азия Алън Лам. Ветеранът инвестиционен банкер, който е работил по листванията на Alibaba Group Holding, Google и Pinduoduo, ще заеме официално новата си позиция през октомври.


Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава