Китайският пазар на смартфони е продължил да се свива през третото тримесечие, а продажбите са спаднали с 14% на годишна база, сочат данни на Counterpoint, цитирани от Ройтерс.
Xiaomi е единствената марка, записала ръст през периода, след като продажбите ѝ в Китай са нараснали с 8% на годишна база. Нейният общ пазарен дял се е увеличил до 11% от 9% през същия период на миналата година. Counterpoint отдава доброто представяне на агресивните промоции, след като през август компанията отпразнува своята десета годишнина.
Apple и Huawei Technologies са записали спад на продажбите, с което са сложили край на растежа си, продължил няколко тримесечия.
Продажбите на Apple в Китай са се понижили със 7%, а тези на Huawei – с 3%. Пазарните им дялове обаче остават стабилни – 8% за Apple и 45% за Huawei.
И двете компании пуснаха новите си флагмани през октомври, а анализатори очакват силно търсене. IPhone 11 е най-продаваният смартфон за тримесечието по данни на Counterpoint, въпреки че няма 5G.
Остава несигурността дали Huawei ще успее да предизвика търсене, след като рестрикциите, наложени ѝ от американското правителство ограничават достъпа ѝ до пазара на чипове и други компоненти.
През лятото главният изпълнителен директор на звеното за потребителска електроника на Huawei Ричард Ю заяви, че от септември компанията няма да може да произвежда своя висок клас чипове Kirin.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп