Китайската Lenovo Group, която е най-големият производител на персонални компютри в света, отчете по-висока от очакваното тримесечна печалба. Освен това обяви, че продължава да печели от „новата нормалност“ – работата от дистанция заради Covid-19, предава Ройтерс.
Китайският гигант постави нови рекорди за приходите на групата, за печалбата преди данъци и за нетната печалба, а трите ѝ ключови бизнес групи генерираха растеж на годишна база за първи път от шест тримесечия.
„Миналото тримесечие беше това, което бих нарекъл перфектно тримесечие за Lenovo“, коментира председателят на компанията Ян Юенцин. „Надявам се, че текущото ще е още по-добро“.
Lenovo отчете 53% скок на нетната пeчалба за отчетния период, завършил през септември, до 310 млн. долара. Тя успя да надмине средната прогноза на анализаторите за 224 млн. долара, сочат данни на Refinitiv. Приходите са се увеличили със 7 на сто до 14,5 млрд. долара.
Основната печалба на акция за второто тримесечие бе в размер на 2,59 щатски цента, или 20,08 хонконгски цента. Бордът на директорите на Lenovo обяви междинен дивидент в размер на 6,6 хонконгски цента на акция.
Тъй като пандемията принуди компаниите по света да се насочат към работа от дистанция, а хората предпочитат да стоят повече вкъщи, компанията очаква да спечели от скока на продажбите на персонални компютри и таблети.
„Нашите персонални компютри за гейминг и леките и тънките ни персонални компютри реално увеличават маржа по-бързо от другите продукти“, коментира Ян.
Според компанията за пазарни проучвания Gartner глобалните продажби на персонални компютри са нараснали с 3,6% през тримесечието от юли до септември, благодарение на търсенето на развлечения у дома и дистанционното обучение. Освен това е записан най-големият растеж на пазара на персонални компютри в Съединените щати от десетилетие.
Lenovo затвърди лидерството си на пазара на персонални компютри и вече има 25,7% пазарен дял. Тя се нарежда пред HP и Dell Technologies, които разполагат съответно с 21,6% и 15,2%.
Ян обясни, че проблемите с доставките, особено на дисплеи и чипове, пречи на компанията да отговори на цялото потребителско търсене.
„Търсенето не е проблем, доставките са. Ако можем да запълним достатъчно доставки, можем да продадем повече продукти“, коментира още той.
Още новини за технологичните компании можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
преди 5 години Новата ненормалност. Няма нищо нормално в това да затваряш хората и да ги караш да правят секс с маски и стотици още тъ по тии отговор Сигнализирай за неуместен коментар