fallback

PS5 на Sony бе разпродадена онлайн още в първия ден

Силното търсене и недостатъчното предлагане принуди търговците да прибегнат до лотария, а на черно цената достига 900 долара

09:42 | 12.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Игровата конзола PlayStation 5 (PS5) на Sony Corp бе пусната в продажба на основните пазари в четвъртък с голям интерес онлайн, но реалните продажби в първия ден са ограничени до предварителни поръчки заради пандемията на COVID-19, която предизвика бум в търсенето на игри.

Sony започна продажбите само онлайн, за да поддържа социално дистанциране, призовавайки потребителите да бъдат „в безопасност, да останат у дома и да направят поръчката си онлайн“, предава Ройтерс.

Конзолата от следващо поколение, която се продава за 500 или 400 долара без дисково устройство, беше разпродадена на големите сайтове за търговия на дребно в Япония, а някои от тях дори провеждат лотарии за раздаване на ограничените запаси.

На топ платформата за наддаване в Япония Mercari Inc конзолите се продаваха за повече от 900 долара.

Новата PlayStation е най-важното устройство за Sony след Walkman и през празниците се надпреварва за потребителите главно  със следващото поколение Xbox на Microsoft Corp. PlayStation 5 може да отбележи точки с новата игра Spider-Man. И двете конзоли отбелязаха солидни продажби от началото на поръчките през септември, което затруднява доставките. 

Силното търсене на PS5, който предлага авангардна графика, по-бързо време за зареждане и нов контролер със завладяваща обратна връзка, е засилено от пандемията, която накара потребителите да се стичат към игрите, но напрегна силно веригите за доставка.

PlayStation 5 отбелязва преломния момент за компания, някога синоним за музикалните плейъри Walkman и телевизорите Trinitron. Това е първата истинска, нова конзола на Sony от 2013 г. Нейният предшественик, PlayStation 4, продаде 113 милиона бройки и превърна игрите в най-важната част от бизнеса на Sony.

Журналистите от Bloomberg са тествали продукта в продължение на две седмици и са установили, че най-впечатляващият аспект на джаджата не е привлекателният дизайн или мощната графика, а контролерът, който добавя изцяло ново измерение за игрите. Наред с други неща, той може да достави фина гама от вибрации, които симулират различни тактилни усещания. (От друга страна, Xbox X на Microsoft не може да се похвали с кой знае какви собствени топ игри).

Анализаторите предвиждат недостигът на конзолите на Sony и конкурентната Microsoft Corp, която пусна устройствата си Xbox във вторник, да продължи до 2021 г.

И двете конзоли със сигурност ще са трудни за купуване през тази година. Sony поиска от търговците на дребно да ограничат първоначалните продажби до клиенти с предварителни поръчки. По-големият тест между двете конкурентни конзоли обаче ще се случи през следващата година, когато Microsoft и Sony ще се опитат да достигнат по-далеч от заклетите си фенове.

„Като ядро ​​на групата, Sony трябва да направи PlayStation 5 успешен продукт“, казва пред Bloomberg Ацуши Осанай, професор в бизнес училището Waseda. "Отговорността на звеното е да превърне този бизнес в дойна крава заради всички акционери”, допълва той.

Sony залага много на конзолата - дори повече, отколкото на последната - отчасти защото блокирането заради коронавируса накара милиони да играят конзолни игри на дисплеи с голям екран. Sony, Microsoft и разработчикът на Animal Crossing Nintendo Co. се превърнаха в ключов елемент от така нареченото рали „Остани у дома“ - на компаниите за социални медии и онлайн развлечения. 

Това задълбочи зависимостта на Sony от игрите, особено след като пандемията забави бизнеса със сензори за смартфони и филмите. През лятото Sony отчете рекорден наплив към своята абонаментна услуга PlayStation Plus, необходима за онлайн игри с много играчи. През периода от април до септември бизнесът на PlayStation генерира повече от 40% от оперативната печалба на Sony, показват данните на компанията. Масихаро Уакасуги от Bloomberg Intelligence заяви, че PlayStation 5 трябва да се превърне в новия двигател на растежа.

За дебюта на продукта в четвъртък компанията се ангажира с едно от най-големите си развлекателни предимства: нова игра с участието на супергероя от продуцирания от Sony филмов франчайз Spider-Man. Играта, Spider-Man: Miles Morales, е полупродължение на блокбъстъра от 2018 г., и получи признание от критиците. Новата игра се стреми да бъде културно значима (макар и без явно политическо послание). Тя включва чернокож герой, разнообразен състав на поддържащи герои и версия на Манхатън, в която се вижда гигантски плакат с надпис Black Lives Matter.

Сега, когато и двете нови конзоли са на пазара, Sony и Microsoft трябва да разрешат пречките при доставките, които пандемията предизвика. Японската компания се бореше да увеличи производството само седмици преди пускането на пазара, което предизвика решение за доставка на конзолите до САЩ по въздуха, скъпа опция за устройство, което вече се продава на загуба. В Япония местните търговци на дребно се оплакаха, че бройките, които са им били отпуснати, далеч не са достатъчни, принуждавайки Sony да прибегне до лотарийна система за разпространение на наличните бройки.

Главният финансов директор на Sony Хироки Тотоки заяви в частен конферентен разговор с анализатори през миналия месец, че PlayStation 5 е изправена пред трудности в производството и логистиката. Той заяви пред присъстващите, че Sony би обявила по-смела цел за приходите за първата финансова година на устройството, ако компанията бе успяла да отговори на търсенето. Японската компания заяви, че ще продаде повече от 7,6 милиона бройки до края на март 2021 година. Толкова концернът продаде от предшественика, но за цялата първа фискална година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:28 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още