fallback

Apple отново надмина всички очаквания

Търсенето на новите iPhone помогна за удвояването на тримесечната печалба до 23,6 милиарда долара

08:51 | 29.04.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Apple и Facebook попаднаха в заглавните страници на медиите в сряда с невероятно силни тримесечни данни.

За пореден път стана ясно, че цифровизацията на обществото през последните месеци помогна не само временно на американските технологични корпорации, но вероятно ще ги укрепи в дългосрочен план. Дори след края на пандемията много неща ще останат различни, заяви изпълнителният директор на Apple Тим Кук по време на разговора си с анализаторите. „Много компании ще работят в хибриден режим между работа от вкъщи и офисната работа, а високата производителност от дома ще продължи да бъде важна“.

Така Apple сигнализира, че историческият ръст на продажбите, който бе постигнала по време на пандемията, ще продължи, като по този начин адресира и ключова загриженост на инвеститорите, докато компанията отчете печалба, която се удвои до рекордно висока стойност за първите три месеца на годината.

Новите, по-скъпи модели на iPhone 12 са били хит сред клиентите, а приходите от компютрите Mac и iPad също са нараснали през тримесечието при силно търсене от служители и студенти, които работят у дома.

Фискалните резултати на Apple за второто тримесечие поставят нови върхове в това, което може да бъде рекордна година за печалбата и приходите. Анализаторите прогнозират, че печалбата за цялата година ще надхвърли 70 млрд. долара, с почти една трета повече от миналата година.

Акциите на Apple поскъпнаха с 4% в следборсовата търговия в сряда в Ню Йорк.

Компанията от Купертино, Калифорния, отчете печалба от 23,6 млрд. долара през последното тримесечие, докато приходите нараснаха с 54% до 89,6 млрд. долара, далеч надхвърляйки очакванията на Wall Street за приходи от 77,3 млрд. долара.

„Чувстваме се много добре, като се имат предвид резултатите, които имаме през първата половина на финансовата ни година“, каза в интервю за Wall Street Journal финансовият директор на Apple Лука Местри. „И е ясно, че икономиките започват да се отварят, особено тези, в които има достатъчно ваксини, очевидно смятаме, че това трябва да е положително за нас“.

„Продажбите на iPad и Mac почти се удвоиха, показвайки силата на пазара на персонални компютри и образователните канали“, казва пред Bloomberg Шанън Крос, анализатор в Cross Research. „Тези резултати показват техния контрол върху веригата за доставки и способността им да надминават конкурентите“.

Най-голямата технологична компания в света процъфтява силно по време на пандемията. Веригите на доставки бяха разбутани в началото на миналата година, когато милиони хора бяха принудени да работят и учат от вкъщи, усилвайки търсенето на iPhone, iPad и Mac компютри. Сега, когато ваксинациите се разпространяват все повече някои потребители се връщат в офиса и училищата, Apple ще трябва да работи усилено, за да поддържа толкова високи нивата на интерес към своите устройства.

„Това тримесечие отразява както трайните начини, по които нашите продукти са помогнали на нашите потребители да преминат през този етап на собствения си живот, така и оптимизма, който потребителите като че ли усещат за по-добрите дни за всички нас“, заяви главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук.

По вече наложена практика от последните няколко тримесечия Apple не представи прогноза за текущото тримесечие. По време на разговора с анализаторите обаче компанията заяви, че ограниченията на доставките ще намалят приходите с около 4 милиарда долара през юнското тримесечие.

IPhone 12 беше пуснат в продажба през празничното тримесечие, но продажбите на по-малкия iPhone 12 mini и по-скъпият iPhone 12 Pro Max започнаха едва през ноември. Това означава, че второто фискално тримесечие е първият пълен финансов период за тази нова линия от 5G телефони. Apple пусна и нови MacBook Pro, Mac mini, MacBook Air, нови AirPod, нови iPad-и и актуализирани Apple Watch.

„Тези резултати ни позволиха да генерираме оперативен паричен поток от 24 милиарда долара и да върнем близо 23 милиарда долара на акционерите през тримесечието“, каза Лука Местри, главен финансов директор на Apple. „Ние сме уверени в нашето бъдеще и продължаваме да правим значителни инвестиции, за да подкрепим дългосрочните си планове и да обогатим живота на нашите клиенти“.

Компанията също така обяви 7% увеличение на своя дивидент до 22 цента на акция, a бордът е разрешил увеличение от 90 млрд. долара за съществуващата програма за обратно изкупуване на акции.

Apple отчете приходи от iPad от 7,8 млрд. долара, надхвърляйки очакванията на Wall Street за 5,65 млрд. долара. Компанията също така продаде рекордно много Mac-ове на стойност 9,1 милиарда долара, надминавайки прогнозите за 6,8 милиарда долара. Концернът ще започне да доставя новите модели iPad Pro и преработения iMac със собствен чип по-късно през май, като потенциално задвижва и двете линии през текущото тримесечие.

Кук каза, че продажбите на Mac се дължат на търсенето на новия процесор M1, който компанията планира да замени чиповете на Intel Corp.

M1 съчетава различни функции като процесор, памет и графична карта в един чип и следователно, според Apple, е значително по-мощен от другите централни процесори. IPad също трябва да се възползва от подобен скок през следващите три месеца: Apple обяви миналата седмица, че сега вгражда новия чип в Pro версията на своя таблет.

Но очевидно и през последното тримесечие Apple зависи силно от своя iPhone: смартфоните са генерирали приходи за 48 милиарда долара, две трети повече от преди година. Това се дължи главно на новото семейство продукти около iPhone 12, който беше представен миналата есен и който е първият смартфон от Apple, който предлага новия 5G клетъчен стандарт. Както Кук каза в телефонен разговор с инвеститорите, новият iPhone привлече както първоначални клиенти, така и така наречените „ъпгрейдъри“, т.е. съществуващи потребители на iPhone.

Услугите са генерирали рекордните приходи за 16,9 милиарда долара, надминавайки очакванията за 15,6 милиарда долара. В края на миналата година Apple пусна пакета от услуги Apple One и нови предложения като услугата за тренировка Fitness +.

Сегментът на компанията за дома, носимите устройства и аксесоарите генерира продажби от 7,8 милиарда долара през второто фискално тримесечие. Това също надмина оценките на анализаторите за 7,5 милиарда долара. Категорията включва AirPods, Apple TV, високоговорителя HomePod, донгъли и други аксесоари към основните устройства на Apple.

Приходите на Apple са нараснали значително във всяка от основните ѝ географски зони, със значителен годишен ръст в т. нар. Велик Китай (Китай, Хонконг, Макао, Тайван) и Европа. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:53 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още