Глобалният недостиг на чипове може да се запази още две до три години, преди да приключи, обяви президентът на Hisense, един от най-големите китайски производители на телевизори и домакински уреди, пише CNBC.
Различни индустрии – от компаниите за потребителска електроника до автомобилните производители, се борят с недостига на полупроводници. Това доведе до дефицит на продукти като игрови конзоли, а компаниите не успяват да отговорят на търсенето.
Китайските компании, включително производителите на електромобили, също усещат негативния ефект. Hisense Group Holding не е подмината от случващото се.
Дзя Шаоциен, президентът на китайската компания, заяви, че цените на производството на продуктите на Hisense са нараснали, но бизнесът се развива нормално.
“Hisense прави уреди за дома и потребителски стоки, за които се нуждае от сравнително прости чипове. Въпреки че доставките са по-трудни, а цените са по-високи, нашият бизнес се развива нормално“, посочва Дзя.
По думите му повечето чипове се внасят в Китай, а финалните продукти се произвеждат там, преди да бъдат изнесени зад граница.
Търговската война между САЩ и Китай
Съединените щати и Китай водят търговска война още от времето, когато Доналд Тръмп беше на власт, а това напрежение продължава и днес.
Чиповете се превърнаха в една от областите, предизвикващи търкания между двете страни. Съединените щати също така се насочиха към това да блокират достъпа на най-големия китайски производител на чипове – SMIC, до американски технологии.
Редица фактори доведоха до недостига на чипове, включително нарасналото търсене на потребителска електроника заради блокадите по света след началото на пандемията. Американската търговска война с Китай накара и доста компании да се презапасят с компоненти.
Дзя твърди, че „няма големи проблеми“ с глобалните търговски спорове, а дефицитът на чипове „може да бъде решен в рамките на две до три години“.
Но ако търговските санкции продължат, е трудно да се прогнозира как ще се развият събитията, коментира още той.
Директорите на компании от сектора по света очакват недостигът на чипове да продължи и през 2022 г. Някои дори вярват, че може да се простре отвъд това.
Експанзия
Hisense може да не е била особено позната на много потребители, но през последните няколко години тя се опитва да популяризира марката си на ключови пазари.
Компанията е спонсор на Европейското първенство, както и на Световното първенство по футбол. А сега амбицията ѝ е да направи експанзия извън Китай.
Досега Hisense се опитваше да разшири бизнеса си в глобален мащаб чрез придобивания на чуждестранни брандове и сделки за лицензиране. Освен това увеличи производството си зад граница и отвори офиси за развойна дейност в различни точки на света.
В момента около 40% от приходите на Hisense идват от чужбина. Дзя твърди, че се надява 50% от бизнеса на компанията да идва извън Китай в следващите три до пет години.
Следващата част от международната експанзия на гиганта ще е фокусирана върху разработването на собствени продукти с марката Hisense, допълва Дзя.
На европейския пазар вече има редица утвърдени китайски брандове като Xiaomi, Oppo, Vivo и Huawei.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна