Магазините на американския технологичен концерн Apple Inc. се връщат към изискването за носене на маски, тъй като случаите на Covid-19 в САЩ нарастват. Производителят на iPhone заяви във вторник, че новото изискване за маски ще се прилага за всички клиенти и служители. Усилията на компанията за превенция намаляха през последните месеци в унисон с нивото на случаите в САЩ, като от първата седмица на ноември маските не са задължителни в местните магазини на Apple.
„Редовно следим условията и ще коригираме здравните си мерки в магазините, за да поддържаме доброто състояние на клиентите и служителите", се казва в изявление на Apple. „На фона на нарастващите случаи в много общности сега изискваме всички клиенти да се присъединят към членовете на нашия екип и да носят маски, докато посещават магазините ни“.
Този обрат подчертава предизвикателствата, свързани с нормализирането на дейността на Apple в областта на търговията на дребно. Възраждането на Covid се случва в особено труден момент, когато сезонът на празничното пазаруване навлиза в заключителната си част. Компанията очаква да генерира рекордни продажби през това тримесечие, като анализаторите предвиждат приходи от около 118 млрд. долара, предава Bloomberg.
По време на пандемията Apple бързо затваряше обекти и въвеждаше задължение за носене на маски и други протоколи в своите магазини за търговия на дребно. През първата година на пандемията някои наблюдатели отбелязаха, че затварянето на магазините на Apple често изпреварваше големите вълни от случаи на Covid-19 в определени райони.
Здравните и правителствените служители по света многократно изразиха загриженост за новия омикрон вариант и потенциала му да се разпространи допълнително, тъй като хората се събират на закрито в студеното време и за да празнуват празниците в края на годината.
В понеделник в Калифорния заявиха, че маските ще бъдат задължителни във всички обществени закрити помещения в продължение на месец, считано от сряда до 15 януари. При обявяването на промяната д-р Марк Гали, секретар на Калифорнийската агенция за здравеопазване и човешки услуги, се позова на почти 50-процентно увеличение на случаите на коронавирус в щата след Деня на благодарността.
През последните няколко седмици Apple прие и нови правила за тестване, като задължи служителите в търговската мрежа да правят бързи тестове за проверка за Covid-19 няколко пъти седмично.
Новата вълна може да попречи и на плановете на Apple да върне на работа корпоративните служители. След няколко отлагания компанията съобщи на служителите си миналия месец, че ще изиска от офис служителите да започнат да идват до офисите три дни в седмицата от 1 февруари. Други технологични компании вече започнаха да отлагат плановете си за завръщане до края на следващата година или след това.


2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Тръмп: Сделката между Netflix и Warner може да бъде антитръстов проблем
Рей Далио: ОАЕ е като Силициевата долина за инвестиционния мениджмънт
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Турски трафикант изхвърли в морето 37 мигранти, едно дете загина
Кредитен експерт: Няма нищо страшно, плащаме с левове, рестото - в евро
Без съгласие между социалните партньори за бюджета на НЗОК
Как да се предпазим от фалшиви оферти и промоции за Коледа и Нова година?
Аналена Бербок: Украйна не трябва да отстъпва територия