fallback

Приходите от игри за конзоли ще нараснат с 8,4% през 2022 г.

Това ще е най-добре развиващият се сегмент в гейминга през настоящата година, сочи нов доклад

11:37 | 01.06.22 г.

Тази година ще бъде добра за повечето играчи, свързани с индустрията с конзолни игри. Конзолният гейминг ще нарасне с 8,4% на годишна база през 2022 г., сочат данни, публикувани от SafeBettingSites.com. Според тях този сегмент ще запише най-значителен растеж в цялата индустрия за игри през настоящата година.

Игрите за смартфони ще продължат да бъдат най-големият източник на печалба за разработчиците на видео игри, сочи доклад на Newzoo. Въпреки това конзолните заглавия ще покажат най-голямо повишение на приходите сред всички сегменти игри.

Очаква се през 2022 г. конзолните игри да генерират 58,6 млрд. долара приходи – впечатляващ ръст от 8,4% спрямо предходната година. За сравнение, игрите за смартфони ще донесат 91,4 млрд. долара, но растежът при тях ще е с 5,7 на сто.

Очакваният растеж в конзолния сегмент е още по-впечатляващ, предвид продължаващите проблеми с веригите на доставките. Новото поколение конзоли, предимно PlayStation 5, не е налично на повечето пазари, което означава и по-малък дял на играчите, притежаващи тези устройства.

Растежът на конзолния гейминг тази година ще се дължи на пускането на дългоочаквани заглавия, увеличаване на броя на по-младите потребители и на плановете на Sony скоро да пусне PlayStation Plus.

Що се отнася до пазарния дял, на мобилните игри се очаква да се паднат около 45% от всички приходи от гейминг през 2022 г. За сравнение, при конзолите делът от общите приходи ще е 28,8%.

Сегментът с игри за таблети се очаква да нарасне с едва 1,2% на годишна база. Той ще достигне 12,1 млрд. долара през 2022 г., или 6% от целия пазар.

Свалените или физическите игри за персонални компютри ще имат трети по големина дял в индустрията. През 2022 г. този сегмент ще донесе 38,7 млрд. долара, сочат прогнозите. Това ще се равнява на 19% от целия пазар, а растежът ще е с 3,2%.

Докладът показва значителен спад на интереса към игрите за браузъри за персонални компютри. При тях ще има 16,9% спад на приходите през 2022 г. до 2,3 млрд. долара, което ще се равнява на едва 1% от целия пазар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:01 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още