Amazon навлиза в бизнеса с телевизори в Европа и залага на популярността на своя гласов асистент Alexa. Компанията пуска моделите си на пазарите в Германия и Великобритания (и Мексико), като най-скъпата от трите моделни серии включва управление с Alexa и също така показва на екрана така наречените уиджети за различни функции. Те включват например възможност за преглед на календар, оставяне на бележки за семейството и управление на мрежовите технологии в дома, обясниха от Amazon в сряда.
Най-големият онлайн търговец на дребно в света навлиза на пазар, който напоследък чувствително охладня след отскока в началото на пандемията от коронавируса. Така например по данни на Ройтерс през миналата година продажбите на телевизори в Германия са спаднали с цели 15% до малко под 4,9 млн. броя. В същото време средната продажна цена се е повишила от 677 на 689 евро в сравнение с 2021 г.
В тази ситуация Amazon иска да покрие няколко ценови сегмента. Най-високата серия модели с QLED дисплей започва с цени от 600 евро за най-малкия от четирите размера на екрана. Най-евтиният и най-базов телевизор на Amazon е в началния сегмент с цена, започваща от 280 евро. Групата подчертава, че нейните плейъри Fire TV са най-използваните плейъри за видео стрийминг на германския пазар.
Компанията въвежда за първи път извън САЩ и услугата си за стрийминг на игри Luna, при която можете да играете видеоигри през интернет.
А тъй като конкуренцията между производителите на интелигентни телевизори се засилва, Amazon представи разширена гама от телевизори Fire TV, която вече включва повече размери за най-добрата си серия Omni QLED, както и нова, по-евтина серия Fire TV 2, цената на която ще започва от 199,99 долара. Компанията също така актуализира някои функции - като режима „околна среда" на Omni QLED.
Amazon представи за първи път своите телевизори Omni QLED миналата есен като начин да предостави по-добро качество на картината на клиентите с 4K QLED дисплей. Телевизорите, които първоначално се доставяха в 65-инчови (799,99 долара) и 75-инчови (1099,99 долара) размери, бяха първите телевизори Amazon Fire, които се доставяха с Dolby Vision IQ. Те също така поддържат HDR 10+ Adaptive и Adaptive Brightness, които регулират яркостта и контраста на картината в зависимост от яркостта на помещението.
Сега компанията разширява гамата QLED с три нови модела на цена от 449,99 долара в 43-инчов, 50-инчов и 55-инчов размер. Подобно на по-големите си събратя, те също ще включват QLED дисплеи с до 96 зони на затъмняване и управляваните от сензори функции Ambient Experience.
Телевизорите се доставят с персонализиран пакет от сензори на предната страна, който включва сензор за присъствие, който позволява на телевизора да включва или изключва функцията Ambient Experience въз основа на това дали някой е влязъл или излязъл от стаята благодарение на сензор за амбиентна светлина, който помага на телевизора да разбере контекста на движението. Тоест, ако току-що сте минали покрай телевизора, за да закусите в полунощ, той може да остане изключен, но ако влезете в стаята сутринта, той може да зареди амбиентното изживяване, за да ви помогне да започнете деня си.
Компанията вече е продала повече от 200 млн. устройства Fire TV в световен мащаб, включително телевизори и медийни плейъри, и е доставила над 260 модела Fire TV на своите партньори, като TCL, Hisense, Yamada, Xiaomi и други. Тъй като самите телевизори стават все по-мощни, много потребители вече предпочитат да си купят телевизор с вграден Fire TV, а не само добавката за стрийминг. Това направи телевизорите най-бързо развиващата се част от бизнеса с Fire TV, отчитат от концерна.
Отвъд разширяването на телевизионния пазар компанията ще предостави за първи път услугата си за игри в облака Luna на нови пазари извън САЩ. Проектирана да работи с Fire TV, Luna предлага на клиентите на Prime ротационна селекция от месечни игри, които могат да се стриймват и играят с помощта на Bluetooth контролер, като Luna Controller на Amazon, или дори със смартфон чрез придружаващо приложение.
Клиентите на Luna могат по желание да се абонират за премиум пакети, като Luna+, Ubisoft+ и Jackbox Games. Luna+ включва широк избор от игри като екшъни, приключенски, платформинг, инди, шутъри, състезателни и класически игри за 9,99 долара на месец. Абонаментът Ubisoft+ пък включва топ заглавия и любими на феновете игри като Assassin's Creed и Far Cry за 17,99 долара на месец. А Jackbox Games предлага комплект за парти игри за 4,99 долара на месец.
Услугата е общодостъпна в САЩ от повече от година и сега влиза във Великобритания, Германия и Канада, заяви Amazon. Това ще ѝ позволи да достигне до някои от новите пазари на Fire TV.


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад