fallback

Как свързаните с мозъка технологии напуснаха лабораториите

Ще може ли скоро телефонът да ни дава сетивността, позната ни от реалността?

12:58 | 31.05.16 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Свързаните с човешкия мозък технологии напускат лабораториите и проникват все по-навътре в живота на хората. Вече не става дума за някаква абстрактна наука, става дума за конкретни системи и апарати, които може да бъдат докоснати, купени и ползвани. Днес все повече устройства са конфигурирани за общуване с човек, следят и  изучават внимателно потребителите и навиците им.

Никога досега човечеството не бе готово да се възползва и да доразвие изкуствения интелект, защото не разполагаше с всичко необходимо за това. Но днес вече върви в тази посока. Това мнение изказа  по време на конференцията IBM SEE BusinessConnect 2016 Мишел Унгър, генерален мениджър на IBM, отговарящ за когнитивните решения за Европа.

„Всяко едно бизнес решение в бъдеще ще бъде взето с помощта на когнитивни технологии. Те ще подобрят не само бизнеса ни, но и качеството ни на живот“, заяви тя. Според Унгър много компании разбират това и се насочват към нови бизнес модели. Така например една от най-популярните компании за споделено пътуване в света Uber не разполага със собствени коли, фирмата за отдаване и наемане на квартири Airbnb не разполага със собствени недвижими имоти, които да предлага. От своя страна китайската компания за електронна търговия Alibaba служи само като посредник между търговците и купувачите, без да складира стоки, докато Facebook, която вече е сред големите доставчици на медийно съдържание, всъщност не притежава и частица от него, тъй като то е генерирано от медии и споделено в платформата ѝ.

Мисията на когнитивните технологии обаче не е само да помогнат на бизнеса. Според Унгър те ще помогнат на предприемачите да разберат данните по начин, какъвто досега не е бил наличен.

В действителност данните, които генерира целият свят ежедневно, са необятни. Само градските камери в Ню Йорк успяват да съберат 520 терабайта информация на ден. От IBM са категорични, че човечеството трябва да се възползва от всички данни, които получава всяка минута, за да направи околния свят по-приятен, а управлението на процесите в него да бъде по-ефективно. В този смисъл се говори все повече за тенденцията за намаляване на обема на т.нар. „данни на тъмно“, до които дори не се докосваме на този етап.

В интервю за Investor.bg Скот Нюман, глобален маркетинг директор на IBM, отговарящ за Watson Internet of Things, заяви, че 88% от данните в света не се обработват и не могат да бъдат анализирани в момента.

Целта е не само да се анализира цялата тази информация, но и да бъде поставена в правилния контекст, така че да бъде максимално полезна. В случая на IBM това е свързано с много работа по суперкомпютъра Watson, който на базата на технологиите за изкуствен интелект има възможност по-лесно да се учи, да разбира и да развива своите способности, стъпвайки на интеракцията с хора, с други платформи и устройства. „Когнитивните системи разбират всичко така, както го разбира и човека. Представете си, че сте дизайнер и искате да изберете плат от Индия. Представете си, че можете да го пипнете през телефона си. Сега това звучи невъзможно, но след няколко години вероятно ще бъде факт“, коментира Мишел Унгър.

По думите ѝ анализът на големи обеми от данни ще даде шанс на бизнеса и на отделните хора да бъдат по-ефективни, по-креативни и да печелят повече. За фирмите това означава по-добра експертиза и повече възможности за иновации. За индивидуалния потребител пък е шанс за персонализация, дори в образованието, така че уроците да не са нещо скучно за децата.

Повече за начина, по който бизнес процесите може да бъдат улеснени от новите технологии, ще научите в рамките на дискусията „Нови технологии: мисия успешен бизнес“  на Клуб Investor.bg на 8 юни в хотел Радисън. 

Oщe технологични новини вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:34 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още