За миналата година има двуцифрен ръст в дигиталната реклама в България, като мобилната реклама расте още повече. Има обективни причини за това и няма как този тренд да не продължи. Това каза Георги Малчев, член на Управителния съвет на IAB България и управител на XploraBG в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. Той уточни, че ръстът за Централна Европа е 40%, но конкретно за България данните все още не са готови. Малчев обаче е категоричен, че повишението на приходите в бранша и тук ще бъде сериозно.
„Дигиталният маркетинг може успешно да се използва, за да се валидират важни за нас маркетинг предположения, преди да направим големи инвестиции в ресурси или да си спестим много дискусии вътре в екипите“, подчерта гостът. Според него най-голямото предизвикателство за компаниите е да са в крак с поведението на потребителите.
Факт е, че в края на 2014 г. в България няма област, която касае покупката на нещо, включително офлайн, при която 60% от хората да не казват, че дигиталната среда им помага, каза още Малчев. Тук делът на мобилните телефони е значителен, поясни той.
По думите му дигиталните канали вече носят повече добавена стойност. Малчев обясни, че те са съществени за неща като планиране на покупка, пазаруване, откриване на най-добрия доставчик или дори да се проучат мненията на дадена група потребители. „Хубавото е, че тези канали се надграждат и работят все по-добре“, добави той.
Според него дигиталният маркетинг позволява по един много смислен начин да се формулират предположения относно поведението на потребителите. Въпросът е доколко предположението ще се сбъдне, уточни Малчев.
По думите му социалните мрежи също са много важна част от дигиталния маркетинг и заемат все по-голяма роля в пътеките, които компаниите използват, за да стигнат до определен таргет. „Социалните мрежи позволяват да проследим много неща по пътеката и най-вече дали имат интерес към даден продукт. Чрез тях можем много лесно да валидираме хората, които са склони да си купят по-скъпа стока или услуга“, обясни експертът.
Вижте повече във видеото.


Без ток във Варна на 5 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Легендарната чалготека "Син Сити" става зала за изкуства
Първата дама на САЩ запали светлините на коледното дърво край Белия дом
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
преди 8 години супер, а аналоговата реклама как се справя ? .... ае да се застреляте с тези измислени термини отговор Сигнализирай за неуместен коментар