Изказвания като това на френския министър на околната среда, че Франция ще забрани напълно продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2040, просто яхват вълната на обществените настроения, като за такъв дълъг период не би могло да се знае как ще се развият технологиите.
Това коментира експертът по управление на околната среда и ресурсите Боян Рашев в предаването Invest/Or по Bloomberg TV Bulgaria.
„Дотогава могат да се появят всякакви технологии. Много бърза промяна обаче в наличния автопарк няма как да се случи, защото това е обвързано с много неща като инфраструктура например. Ясно е, че електромобилите и хибридите ще заемат все по-голям дял, но този дял нараства бавно, особено в по-бедните пазари като България“, каза още той.
По думите му практиката държавата да дава субсидии на тези, които купуват електромобили и хибриди води то това едни богати хора да си купуват още по-хубави коли. „Това е доказано неработещо и реално спира развитието на електромобилите“, заяви той.
„Субсидиите работят докато ги има. Дания например спря субсидиите и пазарът на електромобили се срина. Те не работят. Данъчната политика работи, но тя трябва да бъде базирана на принципа, че замърсителят плаща“, добави експертът.
„Данъчната политика трябва да е такава, че коли, които емитират фин прах, азотни оксиди и т.н., трябва да излизат по-скъпи“, посочи Рашев.


Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
преди 8 години "Данъчната политика трябва да е такава, че коли, които емитират фин прах, азотни оксиди и т.н., трябва да излизат по-скъпи, посочи Рашев."Не, трябва да е такава че чистите коли да са освободени от данъци - да излизат по-евтини. Ама *** си няма понятие че магарето таман да се научи да не яде - и взе че умря. отговор Сигнализирай за неуместен коментар