fallback

Само 20% от хората с достъп до интернет в България пазаруват онлайн

Клиентите все по-често подреждат продуктите в дадена категория по рейтинг, а не по цена, посочи Валентин Кунторов, маркетплейс директор на eMAG за България

14:00 | 04.12.19 г. 2

Малко под 41 млн. лева е стойността на поръчаните продукти в рамките на Черния петък от сайта за електронна търговия eMAG. Повече за компанията и развитието на електронната търговия в България информира Валентин Кунторов, маркетплейс директор на eMAG за България, в предаването „Бизнес среща“ на Bloomberg TV Bulgaria. Кунторов определи eMAG като пионер по отношение на Черния петък. Той отбеляза, че данните от деня тази година се равняват на тези, които компанията отчита през един средностатистически месец.

„Ръстът на поръчките на годишна база през тазгодишния Черен петък е 9%, този на трафика е 11%“, пресметна той и посочи, че най-продавани като бройки са детските играчки, докато като стойност обичайно водещи са телефоните, телевизорите и техниката като цяло. Той добави, че стоките за дома се радват на все по-засилен интерес.

По думите на маркетплейс директора на eMAG в нашата страна  онлайн потребителите в България се учат как да купуват – гледат ревютата на продукта, коментарите.

"Клиентите все по-често подреждат продуктите в дадена категория по рейтинг, когато ги разглеждат, а не по цена", каза Кунторов.

Според него обаче пазарът в нашата страна не следва особено световните тенденции заради все още малкия брой хора, пазаруващи онлайн.

Валентин Кунторов изрази мнение, че е озадачаващо, че само 20% от хората с достъп до интернет пазаруват онлайн. 

„Като достъп до интернет сме на едно от първите места, но като онлайн пазаруване с Румъния сме на последните места в Европа“, напомни той.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:32 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още