Има голям разнобой в самия туристически бранш, а това е сериозен проблем. Причината е, че твърде много бизнеса се облегна на държавата, на администрацията. При тези промени в политическите сили и изборите изобщо - секторът остана в очакване. Това каза в ефира на Bloomberg TV Bulgaria доц. Йордан Йорданов, заместник-председател на УС на „Сдружение Туризъм“.
„При сменящи се администрации браншът можеше да реагира по друг начин. Ние имаме търговски представители зад граница. Те не правят нищо друго, освен да популяризират българското производство или българския туризъм. Ето например, ние имаме представителство във Варшава. Полша е уникален пазар, който ние продължаваме да не разбираме“, поясни Йорданов.
Според госта България не се е възползвала достатъчно да популяризира факта, че сме сигурна зона в пандемията. Така губим потенциални туристи в посока други наши конкуренти, уточни Йорданов.
По думите му съществуват и други фактори в туристическия бизнес, които „са просто непреодилими. За пример посочи човешкия ресурс.
„Човешкият ресурс е най-важен. Тази година, заради колебанията ще отвори ли един хотел или не, се стигна до това, че няма екип, който да бъде менажиран и да изпълнява функциите на обслужващ персонал. До една-две години фалитите ще бъдат там, където собствениците не са разбрали, че най-важният фактор е човекът, който обслужва друг човек“, добави експертът.
Йорданов е на мнение, че уикенд туризъм има, но той е свързан с това, че хората от големите градове предпочитат малките къщи за гости и малките уютни хотели, предимно по Южното Черноморие. Също, той смята, че липсват условия за къмпингуване у нас и затова трябва да се дадат съответните права на кметовете с условието да се съхранява природата.
Йорданов каза още, че се надява този летен сезон да бъде малко по-успешен от миналогодишния. Според него разочарованията няма да бъдат малко и фактът, че наведнъж ще пристигнат доста големи тълпи хора, е възможно да доведе до не толкова добре обслужени клиенти.
Целия разговор вижте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ
преди 4 години Българския туристически бизнес не си дава сметка, че вече немалко българи не си и помислят да отидат в България на почивка.И нито ваучери ще ги върнат, нито безплатни чадъри по плажовете, нито блокирани пътища и граници. отговор Сигнализирай за неуместен коментар