fallback

Как можем да получим по-качествено здравно обслужване?

Лекарите не проявяват нужната емпатия и не обясняват ясно какви стъпки трябва да извърви пациентът, твърди експерт

17:56 | 13.12.21 г.

Като граждани на Европейския съюз ние можем да се възползваме от множество административни инструменти, за да получим по-качествено здравно обслужване, но не винаги сме информирани, за да се възползваме от тази възможност. Това каза пред Bloomberg TV Bulgaria Грета Стефанова, съосновател на WHISP Health.

„Процесът на интеграция в една страна включва регистриране в здравната ѝ система. За да го направиш, трябва да определиш мястото си на резидент и да поискаш своите права да ползваш системата“, обясни Стефанова. По думите ѝ целият този процес е свързан с преодоляване на редица административни стъпала, а "когато хората чуят за администрация, те просто спирaт да разбират", защото бюрократичната машина използва специфичен език, позовавайки се на членове и алинеи от закони и правилници, а потребителите имат нужда от опростен, достъпен за неспециалиста език. 

„В приложението WHISP Health се опитваме да синтезираме целия процес от точка А до точка Я, за да може даден човек да има всичко необходимо, когато дойде нуждата от здравна услуга - личен лекар, да си регистриран като резидент в дадената страна и да имаш право на дадена здравна услуга", обясни Стефанова.

„Ние, като пациенти, сме длъжни да сме информирани. Проблемът е, когато не знаеш какво да питаш. Трябва да имаме нагласата да се учим предварително, за да можем да получим адекватната информация“, каза гостът.  

Според експерта има и огромен процент лекари, които не проявяват нужната емпатия и не обясняват ясно какви стъпки трябва да извърви пациентът.

Целия разговор може да видите във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:31 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още