В глобален план онлайн търговията продължава да бележи ръст. В България той е 2 пъти по-висок в сравнение с индустриализираните страни на Запад. По данни на SessionStack миналата година електронната търговия е надминала 2% от БВП, което се равнява на около 2 млрд. евро. Прогнозите са този ръст да се задържи през 2024 г., а очакванията са да надхвърли 2,5 млрд. евро, разкри Станислав Падарев, директор Продажби в SessionStack, в предаването „UpDate“ по Bloomberg TV Bulgaria.
"България получи сериозен скок по време на пандемията. Родните e-commerce магазини стават все по-конкурентоспособни и започват да разширяват дейността си в държави както на Балканския полуостров, така и на Запад. Бих търсил причините за това у невероятния подем сред хората, които се занимават с онлайн търговия у нас. Очаквам българският пазар да съзрее в следващите 3-5 години, тъй като добрите практики, които се използват от собствениците на електронни магазини в България съвпадат, а понякога и превъзхождат тези на Запад", коментира Падарев.
По отношение на изкуствения интелект (AI), Падарев коментира, че технологията намира широка употреба в онлайн търговията. Едни от класическите примери за това са чатботовете, които оказват съдействие на потребителите, алгоритмите за автоматично ценообразуване на стоките, както и генерирането на съдържание и описание на продукти. По думи на госта най-голям потенциал в употребата на AI се крие в анализа на поведението на посетителите в даден виртуален магазин.
"Най-доброто приложение на генеративния изкуствен интелект е в целенасочения анализ на потребителско поведение за намиране на проблеми, за които собствениците на онлайн магазини дори не подозират. AI може ефикасно да бъде приложен с цел намиране на причини, които спирта хората да пазаруват."
Падарев уточнява, че напливът към решения, използващи изкуствен интелект, от страна на компаниите е сериозен, като българските предприятия не правят изключение. По думи на госта в някои отношения родният пазар е склонен да определя темпото и да създава тенденции.
Способен ли AI да ни помогне да изградим собствен виртуален магазин? Ще сложи ли технологията край на фалшивите ревюта и продукти? Може ли изкуственият интелект да ни подскаже за нови пазарни възможности, откриващи се пред бизнеса? Това и още по темата гледайте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "UpDate" може да намерите тук.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт