Поскъпването на годишните винетки няма за затрудни автобусните превозвачи, по-сериозен е проблемът със сивия сектор. Това каза пред телевизия Bulgaria ON AIR Георги Атанасов от Националното сдружение на автобусните превозвачи.
Той уточни, че винетките за автобусите струват 600 лева, а евентуалното увеличение на цената им ще оскъпи винетките между 100 или 200 лева. Според него превозвачите биха предпочели да платят тези пари, но да карат по хубави пътища.
Сивият сектор при превозите расте – основно проблемът е с нелицензираните превозвачи с миниванове, посочи той. Атанасов допълни, че заради сивите превози бюджетът губи между 60 и 80 млн. лева годишно.
Бившият министър на транспорта Данаил Папазов смята, че винетките трябва да поскъпнат, за да има средства за ремонт на пътищата. Това, по думите му обаче, трябва да става по-плавно. В момента медиите коментират, че годишната винетка за лек автомобил ще стане от 67 на 145 лв.
Той настоява това да става и по-прозрачно, което зависи от Агенция „Пътна инфраструктура“. „Ако средствата влизат в общия бюджет и след това ги преразпределяме, ще има доста голямо изкривяване“, допълни той.
„Абсолютно сигурно е, че всички средства от винетките не се разходват само за ремонт на пътища“, заяви Папазов.
Ако се въведе ТОЛ системата, поскъпването ще е по-осезаемо за превозвачите, обясни Георги Атанасов. Папазов смята, че системата е по-справедлива, тъй като плаща само този, който ползва магистралите.
Вижте още във видеото:
Още видео материали можете да гледате в сайта на Bulgaria ON AIR


Без ток във Варна на 8 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (8 декември)
Виц на деня - 8 декември
Евакуират четирима моряци от заседналия край Ахтопол танкер
Времето във Варна на 8 декември 2025
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Трима души са загинали в катастрофи за денонощието
Буруджиева: Истинският икономически протестен потенциал още не е излязъл
Опера на Мориконе се появи на бял свят 30 г. след написването й
Два труса поред стреснаха Турция
преди 10 години По-вероятно и по-добре ще е ако се вдигнат винетките на 145лв. и не се въвежда тол система, защото долу-горе се продължава логиката на плоския данък, основната маса да се плаща от народа. Дано 145лв. винетка да е достатъчно за покриването на разходите, все пак много нови магистрали се строят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар