fallback

КЗП: Правото на отказ от стока при онлайн пазаруване е безусловно

Българските потребители започват все повече да търсят правата си, твърди Димитър Маргаритов

23:07 | 03.07.18 г.
Автор - снимка
Редактор

Продажбите онлайн в България стават все повече, а най-честите проблеми при купуването на нещо по интернет според клиентите са, че не винаги търговците са склонни да уважат правото на отказ. Това право пък от своя страна е безусловно. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗК) Димитър Маргаритов в студиото на "Денят ON AIR" по Bulgaria ON AIR. "Стоката може да бъде изпробвана, но не трябва да бъде използвана", подчерта Маргаритов.

Според него този въпрос ще бъде решен още по-добре чрез представените нови правила за оптимизиране на търговското законодателство. Те предвиждат да има по-ясни дефиниции на понятията "изпробване" и "използване".

"Правото на отказ е възможно да бъде упражнено дори и тогава, когато идва точно това, което сте си поръчали, но просто вие решавате, че то не ви харесва и можете да го върнете обратно", допълни председателят на Комисията за защита на потребителите пред Bulgaria ON AIR.

Той припомни, че търговците трябва да върнат парите в 14-дневен срок, който според новите правила започва да тече, след като стоката стигне обратно до продавача.

"При нас постъпват над 20 хиляди жалби и сигнали на потребители годишно и това е трайна тенденция", каза още Димитър Маргаритов.

Според него това не означава обаче, че пазарът е лош, а по-скоро, че потребителите са станали по-чувствителни и са склонни да си търсят правата. По думите му онлайн пазаруването също влиза в тази статистика.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:13 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Bulgaria On Air виж още