fallback

КЗП: Получихме над 70 сигнала за нарушения по морето

Качеството на туристическата услуга в края на сезона се влошава, констатират проверките, обяви Димитър Маргаритов

12:23 | 31.07.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Услуги с по-ниско от договореното качество и опити за прилагане на различен тип нелоялни практики са сред оплакванията на туристите по морето.

Сигнали за тези нарушения е получила във виртуалните си приемни Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Информацията съобщи по bTV Димитър Маргаритов, председател на регулаторния орган. 

“Най-често срещаното нарушение продължава да бъде разминаването между обещаното и това, което клиентът получава на място. Има случаи на некоректно обявяване на цените на услугите на плажа", посочи той.

"Като цяло сигналите в сферата на туризма при нас са около 5-6% от всички над 20 хиляди, които постъпват на годишна база. Не е много, но това не означава, че секторът е без проблем. Всеки проблем, който се среща в туристическия бранш, е достатъчно сериозен, защото дори да са малко на брой, когато на един човек му се провали почивката, за него това е драмата на лятото.”

Маргаритов коментира и качеството на алкохола, предлаган на морето, като обясни, че “до момента и през изминалите сезони при проверките опасен алкохол не е установяван”.

По думите му обаче инспекторите са се натъквали на различни несъответствия и на случаи, в които алкохолът е бил разреден, при което „търговецът удря клиента по джоба”, или при производителя липсват съставки, които “съгласно изискванията за физико-химичния състав трябва да ги има, за да може една напитка да се казва бренди, водка или уиски”.

Председателят на КЗП даде пример за нарушения, свързани с несъстояли се почивки заради туроператори или мними туроператори, които правят офертите си по интернет, “изискват авансово плащане, а след това изчезват”.

Маргаритов съветва хората да не се предоверяват на атрактивни агресивно предлагани оферти, включително само по имейл или телефон, а да се уверят, че насреща има някой, който е в състояние да направи това, което те очакват от него.

Той обаче е на мнение, че българският туристически продукт до голяма степен може да бъде съпоставен със световно утвърдените дестинации.

„Но в нашата контролна дейност ние забелязваме, че има склонност при добро качество в началото на сезона, колкото повече преваля лятото, то да се влошава. Но туристът, дали е дошъл през юли или в началото на септември, заслужава едно и също”, настоя председателят и отправи апел към търговците да бъдат коректни, а когато не успеят да предоставят обещана услуга, със съгласието на потребителя да я заменят с друга.

От началото на сезона КЗП е извършила над 1700 проверки. До момента са съставени около 110 акта, но по част от тези проверки работата все още не е приключила.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:53 | 10.09.22 г.
fallback