fallback

Изоставени с години кораби спъват работата на пристанищата

БМК предлага плавателните съдове да бъдат предлагани за публична продажба

12:26 | 14.05.18 г. 1

Изоставени с години кораби спъват работата на пристанищата, заяви пред в. „Черно море” к.д.п. Богдан Богданов, председател на Българската морска камара (БМК). Трупат се и загуби, защото заетите кейове не могат да се използват за други дейности. 

Сега след арест с години са изоставени например корабите „Анатолий Колесов” и „Део Джоланти”, които стоят повече от 5 години във варненски кораборемонтен завод, защото собствениците не са платили за ремонта им.

Други два кораба -  „Амсел” и „Тамор”, също са арестувани и не се знае колко време ще останат. (Бел. ред. - след година престой украинските моряци от „Амсел” се върнаха по родните си места без заплати.) В Бургас също в момента има арестувани два кораба.

Често арестуваните кораби остават с екипаж под критичния минимум, а понякога и без екипаж (като  „Амсел”). Това крие сериозни рискове.

Богданов обмисля изход от проблема като прави аналог с изваждането на потънало имущество в морето. Той предлага, когато корабът е изоставен, да има разумен срок, в който собственикът да обяви своите намерения. Ако не направи това, идеята е корабът да бъде продаден и така да се покрият финансовите претенции към него.

БМК е готова да предложи изменение в Кодекса за търговско корабоплаване,  допълни нейният председател.

Камарата е обсъдила с представители на Апелативен съд – Варна проблемите при опитите да бъдат арестувани кораби за неплатени задължения. Постигнато е решение за бърза процедура за достъп на съдиите до базата данни на ДП „Пристанищна инфраструктура”. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:11 | 14.09.22 г.
fallback