fallback

Ангелкова понижава категорията на 4-звезден хотел в „Златни пясъци“

Причината е драстични разминавания с нормативите за такъв обект, обясни министърът на туризма

14:49 | 26.07.18 г.

Стартираме незабавно процедура за намаляване категорията на хотел „Палма“ на „Златни пясъци“ заради драстични разминавания с нормативите за 4-звезден обект. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова след проверка по сигнал на турист от горещия телефон на министерството, че хотелът не отговаря на изискванията за категорията си. 

Инспекцията бе съвместна с Комисията за защита на потребителите и РЗИ, съобщават от ресорното министерство.

Категоризацията на хотела е издадена през 2011 г. На място при проверката се оказа, че в него липсват всякакви условия за хора с намалена подвижност, няма лоби бар, бар на басейна, нито дори сифони в баните и др., които са сред изискванията за 4 звезди. Категоризираните стаи са 39, но по списък те са се оказали 42. Освен това хотелът е с изтичащо удостоверение за категоризация, но в министерството не е заявена прекатегоризация, съобщи министърът.

Тя подчерта, че проверките на местата за настаняване продължават, като санкциите стигат до 3000 лв. за всяко нарушение при първа инспекция. По същия начин е била направена проверка и на хотел „Бялата лагуна“ в Каварна, също с 4 звезди, който не е отговарял на категорията си и нямал обособени помещения за хора с намалена подвижност.

Според министър Ангелкова освен засилването на контролните функции на министерството като цяло са нужни и регионални инспектиращи звена за последващ контрол, които да реагират веднага на сигналите на място.

До момента по цялото Черноморие има пет подобни фрапиращи случая с хотели, където е установено разминаване с нормативите. На хотел "Палма" е съставен акт за налагане на глоба, но ще бъдат подписани и още за по-малки нарушения. Те може да бъдат поправени, след което предстои повторна проверка. Ако изискванията отново не са спазени, глобата е двойна, коментира министърът.

Тя допълни, че, за да се гарантира качеството на туристическия продукт, проверки трябва да има, но те да се правят така, че да не се пречи на туристите и да не водят до спад в резултатите на бизнеса.

 

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:39 | 09.09.22 г.
fallback