С 3D анимации в учебниците по история със сигурност биха били по-разбираеми. Това коментираха учителите Емил Джасим, Георги Станев и Кирил Станчев в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR.
Учебникът е един от многото помощни материали на учителя, посочи Джасим. И даде пример със 18-то СОУ, което работи с електронна форма за обучение и където всеки може да качва материал за обучение. "Учениците да бъдат изследователи и да търсят знания, а ние само да ги моделираме", добави той.
На някои ученици им е скучно в сегашния стил на учебник и заради това трябва да се върви в крак с времето, каза Кирил Станчев. "Този вариант със сигурност би им бил по-интересен и би обхванал повече деца. Това ще им ангажира повече съзнанието и ще имат повече трайни знания", прогнозира учителят.
Според Георги Станчев хубаво е, че учителят има свободата да избира измежду учебниците, защото той най-добре познава каква е ситуацията в определен клас. Той спомена думите на Памела Райт, според които "учебникът е инструмент за учителя и дали той ще работи с лаптоп или с черна дъска с тебешир, важно е той да подходи с необходимото желание и да умее да привлече вниманието на учениците, ако това го постигне, той може наистина да постигне чудеса".
Учебникът е важен за децата, важно е той да бъде достъпен, подчерта още той. "Ако учителят успее да създаде интерес, ако учителят успее да създаде диалог в класната стая, това не е учебникът и никой няма да помни имената на съставителите на учебниците, а тези на учителите. Той е този, който научава на критическо мислене, който научава на функционална грамотност. По дефиниция, учебникът е този инструмент, който би позволил на ученика да се подготви самостоятелно, ако е по някаква причина е изпуснал учебния час. И да, в този смисъл е важно. Но, когато вече имаме интернет и когато за ученика наистина информацията и учебникът му е в ръката, когато и където отиде в едно малко устройство или 3D вариант, нали разбирате, че този хартиен носител има своето сантиментално значение", заяви Джасим.
Професията е застаряваща, потвърдиха преподавателите. "Има го и този момент и този процес на въвеждане на тази нова технология с електронните учебници в електронния процес наистина ще бъде труден и може би трябва да се подходи индивидуално и към учители, и към педагози, за да може да бъде ефективно цялото това нещо", коментираха те.
"Възрастта и най-вече опитът, който носят нашите по-възрастни колеги, е само бонус, плюс нещо, от което можем да черпим - да черпим знания и ноу хоу. Въпросът е обаче до каква степен новите технологии влизат в синхрон със старите методи за преподаване", запита Джасим.
Има колеги с много дългогодишен опит, които през всичките години са успели да правят материала много интересен, независимо, че е нямало Google или 3D анимация, отбеляза той.
Още от разговора вижте в сайта на Bulgaria ON AIR


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ