fallback

Ingiliz Group става първият енергийно независим производител в модния сектор у нас

Компанията ще спестява по 486 тона въглероден диоксид годишно с помощта на зелени технологии

11:18 | 28.10.21 г. 1
Автор - снимка
Създател

Българският производител на луксозни обувки Ingiliz Group преминава изцяло към зелени енергийни източници във фабриката си в Пещера, като до края на годината ще постигне пълна енергийна независимост в условията на продължаващата нестабилност около цената на електроенергията.

Освен че така ще гарантира устойчивост на бизнеса си, българската компания ще спестява по 486 тона въглеродни емисии годишно с помощта на покривни фотоволтаични инсталации. Последният етап от въвеждането на тези технологии в експлоатация се предвижда да приключи до края на декември, съобщават от компанията.

Дългогодишната семейна компания всъщност не обръща внимание на енергийната трансформация едва сега. Още от 2017 година, когато позиционира своя собствен бранд за дамски и мъжки обувки Ingiliz във високия, премиум клас модни продукти, компанията започва поетапно да използва зелени енергийни източници. За създаването на обувките се използват безвредни и биоразградими материали, така че производственият процес да следва концепцията за нулев отпадък.

„Въвеждането на изцяло зелено производство е дългосрочен проект на Ingiliz, по който започнахме работа преди няколко години. Нашият план предвиждаше да дадем ход на проекта с фотоволтаичните инсталации през 2022 г., но несигурността на пазара на електроенергия ни мотивира да започнем още през април тази година. Така към края на 2021 г. освен стабилност в производството ще постигнем и пълен въглероден неутралитет при консумацията на ел. енергия. Този начин на работа отразява и личната философия и отношение към природата на целия ръководен екип на компанията“, казва Ремзи Ингилизов, зам.-управител на компанията.

Енергийно независимите, безотпадни производствени технологии и нулев въглероден отпечатък са в основата и на “зеления” завод на производителя в Пещера, който е в процес на изграждане.

Ingiliz Group е семейна компания на повече от 20 години, в която към днешна дата вече трето поколение професионалисти създават обувки за клиенти от цял свят от завода в Пещера. Дружеството е лидер на Балканите в производството на всички елементи на обувките на едно място – калъпи, табани и ходила.

Заради традициите си в качествената продукция фирмата привлича световни партньори, сред които е и производителят на сценични костюми Джанфранко Пиерантони. Така българският производител прави и обувките, носени в един от най-успешните тв сериали – Game of Thrones, както и в култовата филмова поредица Star Wars.

Производителите на обувки по целия свят се сблъскват в момента с два основни проблема - скъпата енергия и проблемите във веригите на доставки. Маржовете на производителите на дрехи и обувки са под натиск през последните месеци в глобален план, тъй като компаниите се борят с нарастващите разходи и по-високите цени за суровини като петрол и памук, а и не само.

Така например през миналия месец Nike подсказа за забавяне на продуктите за празниците заради проблемите с веригите на доставките и заяви, че ще са ѝ нужни няколко месеца, за да върне производството си във Виетнам до пълния му капацитет. В страната се правят около 50% от обувките на компанията.

През този месец пък Crocs обяви, че планира да прехвърли част производството си от Виетнам в Китай, Индонезия и Босна. Компанията за обувки по-рано планираше 70% от продукцията ѝ да дойде от Виетнам тази година. А VF Corp, производителят на маратонките Vans, не успя да отговори на очакванията на Wall Street за тримесечните си приходи и печалба, след като се сблъска със забавяне на продуктите си заради проблемите с веригите на доставките и спирането на производството във Виетнам.

Темата за зелената икономика ще бъде част от събитието Investor 20 на 2 ноември, в което ще се включат водещи експерти и анализатори в едни от най-важните сектори. Възможно ли е и как светът ще постигне въглеродна неутралност и дали амбициозните екоцели не са твърде амбициозни са сред въпросите, които ще търсят отговор по време на дискусията.

Събитието ще се проведе при спазване на противоепидемичните мерки и ще се излъчва на живо в платформата Investor Media Pro, в Investor.bg и на facebook страниците на Investor Media Group.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:10 | 13.09.22 г.
fallback