Дискусиите за климатичните промени и как да се справим с тях, или поне да ги забавим, стават все по-ожесточени, а проблемът става все по-сериозен с всяка изминаваща година. Затова не е случайно, че редица местни власти по света търсят алтернативни възможности за справяне с част от предизвикателствата, стъпвайки на идеята за умния град. Такива в Европа са Лондон и Барселона например.
До голяма степен услугите, с които са свързани умните градове, дават възможност да намалим трафика в градовете чрез интелигентното управление на движението, умното паркиране и оптимизирането на светофарната уредба.
По данни на Европейската агенция по околната среда транспортът е отговорен за голям дял от емисиите парникови газове в Европейския съюз, ето защо има значителна роля за изменението на климата. В глобален мащаб 14% от тези парникови газове идват от транспорта, сочи информация на EPA. Същевременно засиленият трафик води до насищане на въздуха с фини прахови частици и азотен диоксид, които могат да имат пагубно въздействие върху човешкия организъм.
Проблемите с трафика не са нерешими. Някои градове предпочитат да ограничат движението в централните си части, докато други тепърва работят по стратегии за справяне с това предизвикателство.
За сметка на това други български градове не спират да търсят възможности да предлагат по-добро качество на живот на своите жители. Община Търговище например вече следи качеството на въздуха си благодарение на нова система, изградена в партньорство с Vivacom. Подобни системи биха дали по-ясна представа за това какво е влиянието на трафика върху въздуха, който дишаме, особено преди началото на отоплителния сезон, който носи още по-големи неприятности, когато говорим за фини прахови частици.
Бургас е друг добър пример за това как може да се избегне излишното шофиране. Градът предлага алтернативи за придвижване, които не водят до произвеждането на вредни емисии. В случая става дума за специална система за наемане на велосипеди, също създадена в партньорство с Vivacom, която се ползва и от жителите, и гостите на града.
Умното сметосъбиране пък би довело до по-малък брой курсове на камионите за боклук на местата, където кофите се пълнят по-бавно.
Всъщност умният град има една задача – чрез своите сензори да предложи информация, чрез която властите да вземат ключови решения, с които да направят живота ни по-добър. Ролята на телекомите тук е безспорна заради огромния капацитет, с който разполагат. Всички тези сензори трябва да бъдат свързани в единна система, като вече наличната Viva Smart City, която да дава опцията за събиране на големи обеми от данни и вземане на информирани решения.
Ако трябва да обобщим, умният град мисли не само за нас като граждани, но и за нашето бъдеще, така че да живеем в среда, която е добра не само за нас, а и за планетата като цяло.
преди 5 години Като гледам сайта на община Бургас, виждам, че някой ги е изпреварил с подобни системи ха-ха :)Да не говорим, че има готови безплатни смарт платформи. Само трябва да си намериш разбирач да ти ги настрои.https://smartburgas.eu/bg отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Бах ти простотиата!да ви кажем, рекламистите на виваком, "климатичните промени" трескат първи в ОКЕАНИТЕ, ПЛАНИНИТЕ И ПОЛЕТАТА. *** МАМАТА НА ХАРМОНИЯТА И РАВНОВЕСИЕТО, Вашата смартсистъм е само за пичелена на пари и следене на матлялът. Че и се маскирате кат благородници..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години На мода в БГ се строят 'умни' кръгови в почти всички 'умни' градове.В резултат на това стават 'умни' задръствания, като се отделят маса 'умни' изгорели газове, отделно и феродо от съединителя. отговор Сигнализирай за неуместен коментар