fallback

КЗК глоби 10 застрахователя заради бонусите по Гражданска отговорност

16:38 | 26.07.05 г.
Автор - снимка
Създател

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществени санкции на десет застрахователни компании заради предлаганите облаги и бонуси при сключването на задължителна застраховка “Гражданска отговорност“, съобщиха от комисията. С организираните промоции застрахователите са нарушили няколко члена от Закона за защита на конкуренцията и съответната наредба на Комисията за финансов надзор. Сред санкционираните дружества е ЗПАД “Алианц-България”, което е глобено общо с 16 хил. лв., а санкция от 8 хил. лв. са задължени да платят “ЗД Евро Инс” АД, “Застрахователна компания Лев Инс” АД, “ДЗИ-Общо Застраховане” АД, “ЗД “Бул Инс” АД, София, “ЗК Орел” АД, “ЗК Юпитер” АД, “ЗАД Армеец” АД, ЗАД “Виктория”и “Общинска застрахователна компания” АД.Предлагането на “облаги” заедно със застраховката “Гражданска отговорност” от някои застрахователи безплатно или на преференциална цена под формата на пътна помощ, медицинска помощ при ПТП и технически преглед на автомобила нарушава чл. 3 от Наредба № 18 на Комисията по финансов надзор, съобразен с общата забрана на чл. 30 от ЗЗК, което е изрично подчертано и в Указанията на КФН по приложение на Наредбата. Чрез нарушението на чл. 3 от Наредбата се извършва неправомерно разходване на значителни средства, предназначени не за плащане на застрахователни обезщетения, а за нелоялно привличане на клиенти. Увреждат се и застрахованите лица, тъй като се намаляват финансовата стабилност и доверие на застрахователния пазар, смятат от КЗК.Освен описаните по-горе бонуси към предлаганата застрахователна услуга, като “добавка” следва да се квалифицира и предлагането на безплатно сключване, намаления и/или преференции по други застраховки, които са обвързани със сключване на застраховка “Гражданска отговорност”. Въпросните намаления не са принадлежност към предлаганата услуга и нямат отношение към намаляване на риска и вредите за застрахователя. Подобни действия имат ефект върху финансовата обезпеченост на застрахователния пазар, но при тях липсва всякакъв положителен ефект за намаляване на евентуалните разходи на дружествата. От анализа на предоставените от дружествата данни за сключени от тях застраховки “Гражданска отговорност” за едни и същи периоди от кампания 2004 и кампания 2005, КЗК е установила, че при дружествата, които са предлагали различни облаги, в съчетание с активна реклама, се наблюдава увеличение на броя сключени застраховки (ЗПАД “Алианц – България”, “ДЗИ – Общо застраховане” АД, ЗД “Бул Инс” АД, “ЗК Орел” АД, “ЗАД Армеец” АД). За сметка на това, при застрахователните дружества, които не са предлагали никакви допълнителни облаги на своите клиенти (“ЗПД Витоша” АД и “ЗАД Енергия” АД) или не са рекламирали същите (“ЗК Юпитер” АД), броят на сключените от тях застраховки “Гражданска отговорност” са намалели. Предлаганата от страна на “Кеш България” АД застраховка “Гражданска отговорност” в ЗК “Орел” АД, още повече с облага към нея - безплатен абонамент за вестник, също противоречи на добросъвестната търговска практика и нормативните актове, уреждащи обществените отношения в областта на застрахователната дейност.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:51 | 11.09.22 г.
fallback