fallback

Jumbo отчита 24% ръст на продажбите в България през втората половина на 2016 г.

Засега търговецът не планира да отваря нови магазини у нас

20:52 | 01.03.17 г.

Jumbo отчита добри резултати в България през втората половина на миналата година, като ръст е регистриран както при продажбите, така и при нетната печалба, показва отчетът на най-голямата листвана гръцка компания за търговия на играчки.

Продажбите на веригата в България достигат 40,1 млн. евро за втората половина на 2016 г., като нарастват с 24% спрямо същия период година по-рано, показват изчисленията на Investor.bg. Брутната печалба в края на миналата година възлиза на 20,2 млн. евро, а нетната – 12,7 млн. евро, като се повишават съответно с 23% и 26% на годишна база.

Стойността на консолидираните активи на групата в България достига 102,4 млн. евро.

За периода юли – декември 2016 г. оборотът от магазините в България представлява 9,99% от общия оборот на групата спрямо 8,7% година по-рано.

Към края на миналата година Jumbo управлява девет магазина в България – четири в София, един в Пловдив, един във Варна, един в Бургас, един в Русе и един в Стара Загора. В отчета си компанията посочва, че счита броя и размера на магазините за достатъчни за нуждите на пазара в България.

Като цяло Jumbo отчете растеж от 12 % на нетната си печалба за периода юли-декември благодарение на двуцифрен растеж в България и Румъния, информира БТА, позовавайки се на Ройтерс.

Нетната печалба за шестмесечния период е достигнала 81,4 млн. евро спрямо 72,5 млн. евро преди година.

Jumbo се справя добре благодарение на евтините си продукти и дейността си в чужбина въпреки 7-те години мерки на икономии в Гърция в замяна на три международни спасителни програми, което доведе до почти 30-процентов спад на продажбите на дребно. 

Компанията посочи, че продажбите през 6-те месеца до декември са се повишили с 8% до 402 млн. евро.

Търговецът има 51 магазина в Гърция и още 21 в Кипър, България и Румъния.

Компанията планира да открие още 13 нови магазина в Румъния през следващите пет години в допълнение към 7-те, които вече управлява там. Четири нови магазина трябва да бъдат открити там до края на годината, отбелязва търговецът на детска стока.

Компанията съобщи, че се стреми да открие първия си магазин в Босна и Херцеговина през април.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:30 | 10.09.22 г.
fallback