fallback

Недостигът на работници кара хотелиерите да се замислят за роботи

Според експерти някои процеси ще са по-ефективни без намесата на човек

17:23 | 01.02.18 г. 1

Недостигът на човешки ресурси в областта на туризма ще тласка все повече фирми да използват роботи и изкуствен интелект. Това каза във Варна проф. Станислав Иванов, зам.-ректор във варненското Висше училище по мениджмънт, на форум за туризма.

„Роботизацията на услугите в туризма ще намали големия проблем с липсата на човешки ресурси“, каза той. Според него някои процеси могат дори да бъдат извършвани по-бързо, по-качествено и ефективно без намесата на човек.

В хотелиерството например новите технологии могат да бъдат използвани при настаняването и напускането на гостите, доставките на храни и напитки. Както и за дейности като приготвяне на храна, косене на тревата, почистване.

Огромни биха били ползите от ползването на изкуствения интелект, казва експертът и дори предвижда спестени разходи за персонал и увеличени приходи. 

Проф. Станислав Иванов очаква и някои недостатъци на роботизацията. Например някои служители да решат, че техните работни места са заплашени и да саботират използването на роботи във фирмата.

По думите му има фирми у нас, които въвеждат автоматизирани програми за настаняване на гости, за напускане и за поръчка на храни.

В бъдеще малко ще са фирмите, които ще предлагат изцяло автоматизиран или изцяло човешки труд, прогнозира проф. Иванов.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:17 | 08.09.22 г.
fallback