IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Рено Нисан България планира 15% пазарен дял в България през 2006 г.

Вносът на Дачия Логан ще започне най-вероятно в началото на следващата година, а до края на първата половина се очаква да започнат и продажбите на Рено Клио III

14:21 | 15.11.05 г.
Автор - снимка
Създател
Рено Нисан България планира 15% пазарен дял в България през 2006 г.

Целта на Рено Нисан България е да достигне 15% пазарен дял през 2006 г. за трите марки, които продава в България, каза днес на пресконференция Лорен Бернар, изпълнителен директор на компанията. "Прогнозата е направена, като се има предвид ръстът на продажби на Алианса Рено Нисан в световен мащаб", каза Бернар.

Към октомври тази година пазарният дял на Рено у нас е 5,7%, а на Нисан – 1%.

Рено Нисан България е новият вносител на Рено, Нисан и Дачия за България, който стартира своята дейност на 24 септември тази година. Дружеството е 100% собственост на Рено АД и е представител на Алианс Рено Нисан в страната. То ще отговаря за вноса на автомобили и резервни части за марките Рено, Нисан и Дачия, както и за дистрибутирането им към дилърска мрежа, която е изградена според стандaртите и изискванията на трите марки.

Досегашен вносител на автомобилите Рено и Дачия за България бе Промобил, но след съдебни спорове с централата във Франция правата му бяха отнети.

"Ние сме в България заради перспективите за развитие на местния пазар," каза още Бернар. Той даде пример с румънския пазар, където за 10 месеца на тази година са продадени около 116 хил. автомобила от трите марки, което представлява 56,2% от пазара. "Разликата в размера на брутния вътрешен продукт между двете страни е около 3:1, което означава, че българският пазар има голям потенциал", допълни Бернар.

Според плановете на дружеството през следваща година ще бъдат продадени 2500 автомобила Рено (6,6% пазарен дял), 2500 - Дачия (6,6%) и 600 - Нисан (1,6 на сто). Прогнозите за пазарния дял са направени при предвиждани продажби на около 38 000 нови автомобила в България през 2006 г.

Целта на новия представител на трите марки е да изгради дилърска мрежа, да осъществява маркетинговата политика и да създаде възможности за сервизно обслужване на продадените автомобили. Засега има четири дилъра за страната - в София, Пловдив, Бургас и Русе.

"Вносът на Дачия Логан ще започне най-вероятно в началото на следващата година, а до края на първата половина се очаква да започнат и продажбите на Рено Клио III", каза още Бернард. Според него близостта на заводите за производство на тези два модела - в Румъния и Турция, ще спомогне за по-добрата дистрибуция и доставки.

Цената, на която ще се продават тези модели, не бе уточнена.

"Не предвиждаме да строим предприятие за производство на автомобили в България, но страната е атрактивна като производител на части за автомобили, които да се използват в други заводи", каза Франсоа Фурмон - генерален директор за Рено, Нисан и Дачия за Румъния и България.

Късно снощи Рено Клио ІІІ бе обявено за кола на 2006 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:17 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още