Целта на Рено Нисан България е да достигне 15% пазарен дял през 2006 г. за трите марки, които продава в България, каза днес на пресконференция Лорен Бернар, изпълнителен директор на компанията. "Прогнозата е направена, като се има предвид ръстът на продажби на Алианса Рено Нисан в световен мащаб", каза Бернар.
Към октомври тази година пазарният дял на Рено у нас е 5,7%, а на Нисан – 1%.
Рено Нисан България е новият вносител на Рено, Нисан и Дачия за България, който стартира своята дейност на 24 септември тази година. Дружеството е 100% собственост на Рено АД и е представител на Алианс Рено Нисан в страната. То ще отговаря за вноса на автомобили и резервни части за марките Рено, Нисан и Дачия, както и за дистрибутирането им към дилърска мрежа, която е изградена според стандaртите и изискванията на трите марки.
Досегашен вносител на автомобилите Рено и Дачия за България бе Промобил, но след съдебни спорове с централата във Франция правата му бяха отнети.
"Ние сме в България заради перспективите за развитие на местния пазар," каза още Бернар. Той даде пример с румънския пазар, където за 10 месеца на тази година са продадени около 116 хил. автомобила от трите марки, което представлява 56,2% от пазара. "Разликата в размера на брутния вътрешен продукт между двете страни е около 3:1, което означава, че българският пазар има голям потенциал", допълни Бернар.
Според плановете на дружеството през следваща година ще бъдат продадени 2500 автомобила Рено (6,6% пазарен дял), 2500 - Дачия (6,6%) и 600 - Нисан (1,6 на сто). Прогнозите за пазарния дял са направени при предвиждани продажби на около 38 000 нови автомобила в България през 2006 г.
Целта на новия представител на трите марки е да изгради дилърска мрежа, да осъществява маркетинговата политика и да създаде възможности за сервизно обслужване на продадените автомобили. Засега има четири дилъра за страната - в София, Пловдив, Бургас и Русе.
"Вносът на Дачия Логан ще започне най-вероятно в началото на следващата година, а до края на първата половина се очаква да започнат и продажбите на Рено Клио III", каза още Бернард. Според него близостта на заводите за производство на тези два модела - в Румъния и Турция, ще спомогне за по-добрата дистрибуция и доставки.
Цената, на която ще се продават тези модели, не бе уточнена.
"Не предвиждаме да строим предприятие за производство на автомобили в България, но страната е атрактивна като производител на части за автомобили, които да се използват в други заводи", каза Франсоа Фурмон - генерален директор за Рено, Нисан и Дачия за Румъния и България.
Късно снощи Рено Клио ІІІ бе обявено за кола на 2006 г.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО