fallback

Илиан Мушев: Заводите на „Тева“ в Дупница и Троян внедриха системата SAP Enterprise

Това затвърждава лидерската им позиция във фармацевтичния бизнес

10:54 | 26.05.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Илиан Мушев е на 41 години, магистър по индустриален мениджмънт. Присъединява се към фармацевтичния завод на „Тева“ в Дупница преди близо шест години като част от екипа на „Човешки ресурси“. Много бързо поема отговорността  за внедряването на интегрирано решение за управление на човешките ресурси (Employee Central) в „Тева“ в България. С времето ръководи и други важни проекти, а от 2020 г. е лидер за въвеждането на цялостна система за управление на работните процеси в завода в Дупница – SAP Enterprise.

Г-н Мушев, как се разви кариерата ви и как започнахте да ръководите въвеждането на цялостна система за управление на работните процеси - SAP Enterprise в завода в Дупница?

Почти веднага след като започнах работа в „Човешки ресурси“, където бях част от екипа, започна проект по въвеждане на Employee Central (интегрирано решение за управление на човешките ресурси). Възложиха на мен да ръководя внедряването и с удоволствие приех предизвикателството. След успешното му приключване се ангажирах с ново предизвикателство в „Дирекция Производство“. Отговорностите ми бяха свързани с подобрение на работните процеси и тяхната ефективност. Друг успешно завършен проект, с който се гордея, е въвеждането на пълно електронно досие в участък „Опаковка“. То превърна завода в Дупница в едва втория в Тева, който успешно премахва хартиените производствени досиета. Уменията ми явно бяха оценени и през лятото на 2020 г. бях поканен да поема отговорността да ръководя въвеждането на SAP в завода.

Каква е значимостта на проекта SAP за заводите на „Тева“ в България?

Въвеждането на SAP е стратегически проект на „Тева“ в цял свят и фактът, че заводите в Дупница и Троян са едни от първите, в които започва, говори ясно за значимостта на двата завода. Внедряването на SAP е изключително важна стъпка в развитието ни и поддържането на лидерската ни позиция както в глобалната организация, така и във фармацевтичния бизнес.

Какви са предимствата на SAP и какво очаквате да се подобри в работата на завода?

SAP Enterprise е система, разработена да координира всички ресурси, данни и дейности, необходими за извършване на бизнес процеси като обработка на заявки, осчетоводяване, управление на човешки ресурси и планиране на производството. Въвеждането на тази система в работата на производствените мощности на „Тева“ в България ще подобри още повече ефективността, ще продължи успешното въвеждане на процеса на автоматизация, което е в унисон със световните стандарти за фармацевтична индустрия.

Какви бяха предизвикателствата по внедряването на SAP?

Както във всеки проект, така и в този предизвикателства не липсваха. Смяната на една работна система с друга само по себе си е огромно предизвикателство. В допълнение сроковете, в които трябваше да се случи, бяха изключително кратки и трябваше стриктно да се спазят. Заводът в Дупница е с голяма комплексност по отношение на производствените ни процеси и това също се оказа голямо предизвикателство. За тези 18 месеца трябваше да намерим баланс между рутинните ни дейности и тези по проекта. И всичко това се случваше в усложнената ситуация, свързана с Covid-19.

Каква е формулата за успеха в такъв мащабен проект?

Без силен екип успехът в такъв мащабен проект е невъзможен. Имах щастието и привилегията да работя с част от талантите на завода и вярвам, че заедно изградихме успешен екип. Екипната работа, упоритостта, постоянството и отдадеността е нашата формула за успех. Използвам възможността да благодаря на всеки един от тях и да ги поздравя за този успех.

Какви уроци научихте за себе си и за екипа?

Знаете, че в почти всяка компания има често противопоставяне на различни функции – маркетинг и продажби, качество и производство. При нас като екип това противопоставяне липсваше. Работихме заедно в името на общата цел. Лидерският екип на завода също изигра ключова роля за успеха ни. Тяхно общо решение беше в проекта да се включат ключови служители от всяка функция. Оценявам това решение като инвестиция в бъдещето. След приключване на проекта колегите се върнаха в направленията си с още по-широки познания и опит. И за много от тях вече е факт и кариерното израстване, което е признание за приноса им.

А сега накъде след приключване на проекта и какво е следващото предизвикателство пред Вас?

Изминаха два месеца от работата в реална работна среда. Намираме се в период на стабилизация, който очакваме той да приключи в следващите един-два месеца. Не крия, че виждам професионалното си развитие във „Верига Доставки“ и определено следващото предизвикателство ще бъде в тази посока.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:12 | 13.09.22 г.
fallback