fallback

Обявиха официално победата на испанската FCC за Дунав мост 2

Договорът е на обща стойност 99,95 млн. евро

10:41 | 30.01.07 г.

Игнасио Лареа, Кристиан Делаж, Весела Господинова и Петър Мутафчиев след подписване на договорите. Снимка: Investor.bg

Испанската компания FCC Construccion S.A., част от Fomento de Construcciones y Contratas SA (FCC), спечели проектирането и строителството на Дунав мост 2, стана ясно на пресконференция, организирана от Министерство на транспорта по повод днешното подписване на договора.

Той е на обща стойност от 99,95 млн. евро.

Изборът на компанията се очакваше предвид изтеклата информация преди време, че именно FCC ще поеме проекта, но тогава от министерството заявиха, че все още се водят преговори. 

Останалите кандидати бяха немският консорциум Zublin (австрийската Alpine Mayreder и френската Eiffel), консорциумът между френската Vinci, Главболгарстрой и Мoстстрой, както и консорциум Bouygues (Трансстрой Варна и италианската Rizzani de Eccher). 

За независим надзор на строителството и контрол на проекта пък бе избран консорциумът между френската фирма Ingerop и британската High-Point Rendel, като тяхната оферта е предпочетена от общо седем. Общата стойност на договора за надзор е 6,34 млн. евро. От българска страна договорите бяха подписани от зам.-министър на транспорта Весела Господинова. За Ingerop договора подписа президентът на компанията Кристиан Делаж, а за FCC - Игнасио Лареа, регионален мениджър.

Общата продължителност на договора за надзор на проекта е 51 месеца, включително 1 месец за мобилизация, 38 месеца за изпълнение на проектирането и строителството и 12 месеца за отстраняване на възникнали дефекти. Срокът на договора за строителство е 38 месеца плюс 12 месеца за отстраняване на възникнали дефекти.
През периода на изграждане на съоръжението ще бъдат създадени 700 работни места, каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Очакванията на министерството са до 2010 г. новият мост да бъде открит. Общата дължина на моста заедно с прилежащите инфраструктурни съоръжения ще достигне до 1 440 м за автомобилния и 2 480 м за релсовия път, с основен отвор на моста от 180 м в плавателната част на реката. Мостът е проектиран с капацитет две пътни ленти във всяка посока и една ж.п. линия. Средствата за проектиране и строителство на моста и на прилежащата инфраструктура са осигурени в резултат на Регионалната конференция за финансиране на пакта за стабилност, като са привлечени от програма ИСПА 2005 (70 млн. евро), заем от Европейската инвестиционна банка (70 млн. евро), заем и безвъзмездна помощ на обща стойност 20 млн. евро от Германската кредитна институция за развите (KfW), българското държавно съфинансиране до 60 млн. евро и 5 млн. евро безвъзмездна помощ от Френската агенция за развитие (AFD).
Предстои още и избор на изпълнител за строителство на прилежащата инфраструктура на Дунав мост 2. Крайният срок за подаване на оферти за изграждане на прилежащата инфраструктура е 21 май, след което за 1 месец трябва да бъде избран изпълнител, уточниха от министерството.
„Надявам се проблемите с отчуждаването на земи в района да не оскъпят строителството на прилежащата инфраструктура“, каза Мутафчиев. Актуализирано към 13 часа.

 

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:37 | 04.09.22 г.
fallback