Ломско пиво АД свиква редовно годишно Общо събрание на акционерите на 24 април, на което ще се гласува решение да регистрира емисията акции на дружеството на Фондовата борса и да впише дружеството като публично в регистъра на Комисията за финансов надзор, сочи съобщение в Държавен вестник.
Общото събрание ще гласува и за промяна на вида на акциите на дружеството от обикновени, поименни и налични в обикновени, поименни, безналични, свободно прехвърляеми, с право на глас и номинал един лев всяка, и регистрирани в Централния депозитар. От съобщението на компанията в Държавен вестник става ясно още, че листването на Ломско пиво на БФБ-София ще се извърши чрез вторично публично предлагане, като преди това капиталът на дружеството е увеличен. „Гласуваното увеличение е в размер на 620 хил. лв., с което капиталът на дружеството нараства до 4,5 млн. лв.“, уточни за Investor.bg Прокопи Прокопиев, директор Корпоративна политика в Енемона АД. Последното притежава 99,9% от Агро инвест инженеринг, което е собственик на Ломско пиво АД.
На инвеститорите на БФБ-София ще бъдат предложени 20% от капитала, каза още Прокопиев.
При липса на кворум събранието ще се проведе на 10 май при същия дневен ред.
Ломско Пиво АД – АЛМУС е наследство от инвестицията на Енемона АД по време на първата вълна на масовата приватизация в основаването на приватизационен холдинг – ЕкоИнвест. Съгласно стратегията за развитие на Енемона листването на пивоварната ще се осъществи през 2007 г. Според обявената от Прокопиев информация за Investor.bg още на 13 март до края на годината свободно търгуваният обем акции на компанията ще достигне 35-40%.
Ломско пиво води началото си от 1894 г., когато в Лом е построена пивоварна от двама братя чехи. При първоначалния пуск е произведено около 800 000 л пиво. Пивоварната в Лом е задоволявала с пиво района на Северозападна България, а по Дунав продукцията й достигала до Свищов. В края на 60-те години на миналия век тя става известна като Пивоварен завод „Дунав”, гр. Лом.
Днес заводът е „Ломско пиво” АД – смесено акционерно дружество, учредено през 1997 г. Произвежданото пиво е регистрирано в Патентното ведомство с търговска марка „Алмус – 1894”. Компанията произвежда светло, червено и тъмно пиво. През последните години в завода е извършена подмяна на варилната инсталация с нова, внос от Чехия. Новата инсталация е с компютърно управление и при работата с нея е игнорирано вредното влияние на кислорода, което позволява производство на висококачествено пиво. Частично е модернизирана бутилиращата техника, а в процес на пускане в експлоатация са нови производствени линии, машини и др. Въпреки обновлението според Българската агенция за кредитен рейтинг (БАКР) производствената база все още е амортизирана. Присъденият рейтинг на дружеството от агенцията е BB+ (стабилна перспектива). Според БАКР негативните фактори пред развитието на дружеството занапред са намаляващите през последните години финансови резултати, които в средносрочен план могат да застрашат кредитоспособността. Леко подобрение в резултатите се забелязва през миналата година, когато по думите на Прокопи Прокопиев компанията отбелязва печалба след облагане в размер на 502 хил. лв. спрямо 378 хил. лв. за 2005, печалба от дейността от 590 хил. лв. (444 хил. лв. за 2005), приходи от дейността в размер на 6,5 млн. лв. (спрямо 6,14 млн. лв. година по-рано).
През март 2006 г. собственикът на Ломско пиво закупи марките бира “Шопско” и “Sofia Brewery Premium Lager” от Класик фудс ООД за 51 хил. лв. без ДДС. Произвежданите на закупените марки започна в Ломско пиво АД. От миналата година пивоварната има и сключен договор за производство на търговската марка “Ambrosius”, която е собственост на веригата супермаркети “Кауфланд” в Чехия. Към март 2006 г. дружеството вече произвежда и марката „Трите Мечки”.
Като цяло БАКР дава добра оценка на мениджмънта на „Ломско Пиво” АД на база оценка компетентност на настоящия мениджърски екип, функционалност на организационната структура и прилагани оперативни практики. За периода 2006-2007 г. инвестиционната програма на дружеството предвижда вложения в размер на 1,75 млн. лв., която програма се оценява от агенцията като агресивна.
За периода януари-февруари Ломско пиво, което е член на Съюза на пивоварите в България, има реализирани продажби от 7875 хектолитра бира.
В дългосрочен план БАКР очаква компанията да успее да повиши оперативните си маржове и значително да подобри паричната генерация от основна дейност, както и нетния паричен поток.
Свързани компании:


Кои са седемте най-горещи дестинации в света за 2026-та?
Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Как Испания поддържа своите фрегати F100 актуални до 2045 г.
Гуинет Полтроу се оплака - съпругът ѝ мрази Коледа
Тръмп ще направи обръщение към нацията утре
Тръмп подписа рекорден брой изпълнителни заповеди през 2025 година
Костадинов: Трябва да се раждат повече деца и да има повече стабилни семейства