Кандидатът за публичност Ломско пиво е инвестирало 3,8 млн. лв. през последните две години, съобщиха от дружеството.
Направените инвестиции обхващат две основни направления – закупуване на нови и модернизация на съществуващите машини и оборудване (2,8 млн. лв.), както и енергоспестяващи мероприятия на сградния фонд и съоръженията (500 хил. лв.).
Чрез направената инвестиция Ломско пиво значително повишава производствения си капацитет и качеството на продукцията, като за първи път от създаването на фабриката се монтира поточен пастьоризатор, който отговаря на капацитета на поточната линия. Той осигурява работата на отделна линия с производителност 5 000 бутилки на час. Освен него са закупени и въведени в експлоатация тунелен пастьоризатор с капацитет 24 000 бутилки на час, който повишава капацитета с 80%, етикетираща машина, автоматично затваряща капачки и автоматична фолираща машина.
В резултат на инвестициите в енергоспестяващи мероприятия пивоварната реализира 16% икономии от енергия.
През месец май 2006 г. на Ломско пиво АД е връчен Сертификат и обосновка за кредитен рейтинг ВВ+ (тренд стабилен) от Българска агенция за кредитен рейтинг.
Ломско пиво е наследник на основаната от чешките братя Милотин и Хозман в далечната 1894 г. пивоварна в крайдунавския град Лом. Към настоящия момент пивоварният завод е смесено акционерно дружество, учредено през 1997 г. с търговска марка „Алмус – 1894”.
Пивоварната произвежда продуктите си по технология под контрола на Баварския пивоварен институт Weihenstefan – Мюнхен, Германия. Дружеството произвежда асортимент от 9 продукта от марките Almus, Шопско пиво и София.
Продажбите на фабриката за 2005 г. възлизат на 75 010 хектолитра бира, за 2006 г. - на 78 700 хектолитра, а до края на първото шестмесечие на 2007 г. се очаква да са в размер на 50 700 хектолитра.
През март 2007 г. Ломско пиво и румънски дистрибутор на алкохолни и безалкохолни напитки подписаха договор за износ на продукция на българската пивоварна в Румъния. По този начин „Ломско пиво” АД стъпи на румънския пазар на бира с марката „Шопско пиво”.
Ломско пиво ще предложи 20% от капитала си или 900 хил. акции на смесен закрит аукцион.
Енемона АД е мажоритарен акционер в АгроИнвестИнженеринг АД, която от своя страна притежава 99% от акциите в Ломско Пиво АД
Свързани компании:
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Кои са седемте най-горещи дестинации в света за 2026-та?
Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Как Испания поддържа своите фрегати F100 актуални до 2045 г.
Гуинет Полтроу се оплака - съпругът ѝ мрази Коледа
Тръмп ще направи обръщение към нацията утре
Тръмп подписа рекорден брой изпълнителни заповеди през 2025 година
Костадинов: Трябва да се раждат повече деца и да има повече стабилни семейства