Анализът, извършен от Българската агенция за кредитен рейтинг, включва конкурентна група от български изложения и международни панаири. От българските конкуренти единствено Интер експо и Конгресен център – София влизат в тази група, но те заедно имат около три пъти по-малки приходи от Пловдивския панаир.
От чуждестранните изложения в групата за анализ влизат Солунският международен панаир, Белградският панаир, Ром експо, Загребският панаир, както и панаирите в Братислава, Виена, Бърно, Берлин, Дюселдорф и Мюнхен.
Анализът показва, че цените на услугите, предоставяни на изложители в Пловдивския панаир са по-ниски от всички конкуренти, включени в контролната група, затова по приходи той изостава от тях, коментира Христо Михайловски, изпълнителен директор на Българската агенция за кредитен рейтинг. По думите му обаче по-важно е, че Международен панаир Пловдив е с най-висока норма на печалба спрямо конкурентите си. Като абсолютна стойност на печалбите единствено Ром експо и панаирът в Дюселдорф го изпреварват.
Панаирът в Пловдив води пред конкурентите си и по размер на изложбените площи – 137 хил. кв.м, от които близо 70 хил. кв.м са закрити площи.
Втората насока на анализа е към оперативната дейност на панаира. През последните три години фирмата има среден ръст на приходите от 20 на сто, а на отдадените площи – 30 на сто. Рентабилността се е увеличила с 30 на сто (при 7,5 на сто средно за конкурентите, без нито един поотделно да има по-висок ръст на рентабилност).
За периода 2003-2006 година е характерно, че компанията е подобрявала ефективността на разходите и общият ръст на печалбата надхвърля 160%, а на приходите – 68%. За разглеждания период паричният поток от приходите от основна дейност е нараснал от 4 млн. лв. на 6 млн. лв.
Панаирът се характеризира с много добра ликвидност и ниска задлъжнялост, която определя и неговата финансова стабилност, обясни Михайловски. Ликвидността му е над 5%, докато за групата от конкурентните панаири е средно 1,5 на сто.
Прогнозата на Българската агенция за кредитен рейтинг за развитието на пловдивския панаир до 2010 година показва висока способност за погасяване на задължения. През този период инвестициите ще бъдат 70 млн. лв. „Нашият анализ показва, че компанията е слабо чувствителна към неблагоприятни пазарни изменения в бизнес средата“, заключи Михайловски.


Хиляди протестираха в Румъния против корупцията
Румен Радев на Ханука: Да помним поуките от миналото
Мехмед Дикме предрича сблъсък между Борисов и Пеевски
Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Николай Станчев: Животозастраховането е в застой
Житейските стресови събития са сред най-честите фактори, отключващи депресията
Учени създадоха почти невидима изолация за прозорци
Коремните мазнини след 50 години повишават риска от смърт с цели 83%
Какво представляват Социалните предприятия за хора с увреждания?