Холдинг Пътища е готов да финанира изграждането на последните 117 километра от магистрала Тракия, заяви на пресконференция Орлин Хаджиянков, председател на Управителния съвет на дружеството.
Готови сме да започнем изграждането на магистралата със собствени средства и след година и половина държавата да започне да ни се издължава, уточни Хаджиянков. Холдинг Пътища е готов да работи по метода на публично-частно партньорство или да спечели търг за трите лота на магистрала Тракия, като и в двата случая е готов в офертата си да впише, че ще финансира изграждането на магистралата.
Днес дружеството откри офис в Стара Загора, който ще управлява проектите по магистрала "Марица" и магистрала "Тракия".
В края на миналия месец Холдинг Пътища и Мостстрой заявиха, че могат да изградят магистрала Тракия за две години.
Цената за изграждането на 1 км магистрала в момента е 2,5 - 2,7 млн. евро, като тя постоянно се увеличава и скоро може да бъде и 3 млн. евро, затова държавата трябва да възложи строежа възможно най-рано, уточни Хаджиянков, като допълни, че отсечката на магистралата до Стара Загора, открита преди почти година, е струвала около 2 млн. евро на километър, но цените постоянно се повишават.
Бързото стартиране на процедурата ще ни позволи да предвидим разходите си, уточни Хаджиянков, като компанията може и да привлече подизпълнители, за да бъде изградена магистралата по-бързо.
Холдинг Пътища е намалил таргета си за инвестиции през 2008 г. от 42 млн. лв. на 15 млн. лв. поради опасения от ипотечната криза в САЩ, но вече тези опасения отминават и от юни-юли ще засилим инвестициите с таргет 42 млн. лв. за следващите 12 месеца.
Закупени са нови асфалтови бази, като една вече е монтирана на магистрала Марица, а друга - край Карнобат, където има и кариера за твърд камък, какъвто се добива само на три места в България. Третата асфалтова база ще бъде монтирана до магистрала Струма, уточни Хаджиянков. С трите нови и старите 7, дружеството ще притежава общо 10 асфалтови бази, марка Аманн.
Един от актуалните проекти на холдинга е строителството на производствените площадки към Дунав мост -2, извършвано от Видапътстрой, дъщерно дружество на Холдинг Пътища.
Ще бъде създаден подхолдинг Струма към Холдинг Пътища, които ще обедини три дружества на холдинга в региона.
Планираме да листваме и Мостстрой Изток, което развива дейност в Полша, а скоро и в Украйна, като дружеството се планира да бъде листвано и на варшавската борса. В процес на регистрация е Мостстрой - Запад, който да обхване дейността ни в Албания, Македония, Сърбия и Хърватска, уточни Хаджиянков. В момента в Албания се създава консорциум за участие в два големи проекти за пътна инфраструктура.
Планът за 2008 г. е Холдинг Пътища да има 202 млн. лв. консолидирани продажби и 41,7 млн. лв. консолидирана печалба, за всички дружества на групата да имат 340-350 млн. лв. продажби, съобщи Хаджиянков. Прогнозите на Холдинг Пътища са през 2010 г. консолидираните продажби да възлязат на 1 млрд. лв., а печалбата да е 200 млн. лв.
Мостстрой е поръчал и две машини с по 8 и 10 м диаметър, тип Ти Би Ем за прокопаване на тунели за метро. В момента дружеството обучава персонал за работа с машините. Дружеството предвижда да кандидатства за проекти в столичното метро заедно с Мостстрой и ЖП Инфраструктура ХД, привличайки партньор с европейски опит в сектора, а на последващ етап и опериращо самостоятелно с Мостстрой и ЖП Инфраструктура ХД. В момента Мостстрой и РВП Кьоне (собственост на ЖП Инфраструктура ХД) работят в столичното метро, облицовки тунелите (тюбинги) и поставене на траверси и релси в столичното метро между метростанции 7 и 9 (между ЦУМ и стадион Юнак).
По отношение на ЖП Инфраструктура ХД, Орлин Хаджиянков заяви, че дружеството има договор за доставка на 120 хил. траверси за отсечка от жп трасето Пловдив - Свиленград, като в момента се готви консорциум между ЖП Инфраструктура АД, Мострой, Вибе и Тисен круп за последния участък от жп трасето Пловдив-Свиленград.
Предвижданията са ЖП Инфраструктура да привлече между 25 и 50 млн. лв. от IPO-то си.
В четвъртък в Клуб Investor.bg, Орлин Хаджиянков ще отговаря на въпроси по темата: „Предстоящото IPO на Железопътна инфраструктура – ХД АД, очаквания за пазара, прогнози за развитие на сектора“.
Свързани компании:


Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
Българската велоиндустрия: Между китайската зависимост и електрическото бъдеще
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Самолет се “подхлъзна” и излезе от пътеката за рулиране в Истанбул ВИДЕО
Каскада или катастрофа: Кола се завря под джип, повдигна го ВИДЕО
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29