IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тодоров отчита спад на продажбите със 17,8% и загуба от 207 хил. лв.

Паричният поток е положителен в размер на 12 хил. лв.

12:38 | 31.10.08 г.
Тодоров отчита спад на продажбите със 17,8% и загуба от 207 хил. лв.

Тодоров АД отчита спад на продажбите със 17,8% до 1,42 млн. лв. за деветмесечието на 2008 г. спрямо съпоставимия период на 2007 г., показва отчетът на дружеството, публикуван чрез "Бюлетин Investor.bg".

Компанията реализира загуба от 207 хил. лв. за деветте месеца на 2008 г. спрямо печалба от 144 хил. лв. за съпоставимия период на 2007 г. Паричният поток е положителен в размер на 12 хил. лв. след погасяване на заеми за 339 хил. лв., продажби на ДМА за 92 хил. лв. и 259 хил. лв. нетен паричен поток от оперативна дейност.

Износът на дружеството към края на третото тримесечие на 2008 г. е намалял в сравнение със същия период на миналата година, показва междинния отчет за дейността на Тодоров АД. Износът е в страни като Дания, Холандия, Словения, Румъния, Турция, Корея, и на традиционните ни пазари в САЩ и Германия.

Основният пазар на Тодоров АД е пазарът на вино и по–специално на висококачествено бутиково вино в България. Като цяло този пазар е силно зависим от общото ниво на икономическа активност и потребление в страната, се казва в допълненията към отчета на дружеството. Пазарът на вино е зависим и от нивото на потребление от чуждестранните туристи и гости на България, предвид факта, че страната ни е известна с качествените си вина. Като резултат, дейността на „Тодоров” АД, съответно неговите финансови резултати до голяма степен зависят от състоянието на българската икономика, което от своя страна има пряко отражение върху потреблението на вино от средния и висок ценови сегмент. Всяка неблагоприятна или отрицателна промяна в общото макроикономическо развитие или в нагласите за стабилно икономическо развитие в страната, би имала негативно отражение в потреблението на повечето стоки и услуги за крайна консумация, вкл. в потреблението на вино. По този начин дейността на Тодоров АД е пряко изложена на пазарните рискове, предвид факта,че дружеството се стреми да позиционира своите продажби на вино в средния и висок ценови сегмент, които потенциално са едни от най–засегнатите при неблагоприятни условия или отрицателно проявление на пазарния риск, уточняват от компанията.

Тодоров АД извършва своята дейност в изключително конкурентна среда. Въпреки че понастоящем дружеството съумява да позиционира продажбите на своите продукти и услуги в средните и високи ценови сегменти, съществува риск при нарастване на конкуренцията в отрасъла да се намали нормата на рентабилност, и като резултат това да има неблагоприятно отражение върху финансовите резултати на дружеството. В допълнение, присъединяването на България към ЕС може също да рефлектира в увеличена конкуренция, тъй като нови конкуренти със значителен опит във винопроизводството или в туризма могат да навлязат на българския пазар, се казва още в допълненията към отчета.

За последните 12 месеца пазарната оценка на акциите на дружеството се е понижила с близо 50 на сто до 0,98 лв. за брой.

Свързани компании:

Тодоров АД(TDRF)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:38 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още