Книжата на Мостстрой АД бяха избрани от екипа на Investor.bg за победител в поредното издание на рубриката “Акция на седмицата”. Вчера стартира търговията с акциите от увеличението на капитала на дружеството от 1,11 млн. лв. на 5,57 млн. лв., което бе гласувано от акционерите още в края на юни тази година. Така срещу всяка стара акция бяха раздадени по пет нови.
Вчера по позицията бяха прехвърлени 13 398 лота в общо 131 сделки, при което цената им отчете спад от 12% до 3,52 лв. за брой.
В началото на седмицата пък бе публикуван консолидираният отчет на Мостстрой за деветмесечието, който показа загуба от 207 хил. лв. спрямо печалба от 53 хил. лв. за съпоставимия период на 2007 г. Консолидираните нетни проходи от продажби намаляват с 30,3% за деветмесечието на годишна база до 17,5 млн. лв.
Най-голямо въздействие върху финансовото състояние и ликвидността на Мостстрой през текущата година се оказват проблемите, свързани с отпускане на финансов ресурс по проекти по линия на предприсъединителните програми и Структурните фондове на ЕС, както и последващото частично забавяне на разплащанията от страна на възложителите, се казва в междинния доклад за дейността.
Дейността на фирмите, заети в сферата на инфраструктурата, има ясно изразен сезонен характер. Строителството се извършва главно в периода март-октомври. От друга страна, разплащанията с възложителите се осъществяват в края на съответната календарна година, когато е и крайният срок за изразходване средствата от държавния бюджет. Налице е обратнопропорционална зависимост между извършвани дейности – разплащания. Паричните постъпления дружествата в бранша получават в началото на съответната календарна година, а дейността си извършват основно през второто и третото тримесечие. Извършват се допълнителни разходи, които на практика намаляват или изразходват изцяло печалбата, уточняват още от компанията.
За последната година Мостстрой понижи пазарната си капитализация с над 90%.
Предприятието Мостстрой е създадено през 1970 г. във връзка със започващото строителство на автомагистрали в България, като самостоятелно предприятие в състава на Стопанско обединение „Пътни строежи”. Сред обектите, възложени на предприятието са мостовете на язовир „Цонево”, мостовете във Велико Търново (1972 – 1976г.) и „Аспаруховия мост” във Варна (1974 – 1976г.).
До месец юли 1997 г. Мостстрой е държавно предприятие, а след включването му в масовата приватизация, то е приватизирано на 100% през периода 1997–2000 г. Към момента Мостстрой е част от групата на Бургаски корабостроителници АД, което притежава 49% от капитала. В същата група е и друга публична инфраструктурна компания – Холдинг Пътища АД.
Материалът не представлява препоръка за покупка или продажба на ценни книжа
Свързани компании:


Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
Българската велоиндустрия: Между китайската зависимост и електрическото бъдеще
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Самолет се “подхлъзна” и излезе от пътеката за рулиране в Истанбул ВИДЕО
Каскада или катастрофа: Кола се завря под джип, повдигна го ВИДЕО
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29