IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

"Нестле" избра България за производството на "Киткат" в Източна Европа

08:46 | 24.09.02 г.
Автор - снимка
Създател
"Нестле" избра България за производството на "Киткат" в Източна Европа
"Нестле София" ще бъде втората фабрика в Европа, която ще произвежда "Кит Кат Чънки". Това обяви изпълнителният директор на дружеството Йоанис Лазаридис при откриването на новата поточна линия за десерта.

Единствената друга фабрика, която произвежда най-продавания шоколадов продукт на компанията, е във Великобритания. С това решение на централата местната фабрика се превръща в производствен център за Централна и Източна Европа, обясни още Лазаридис.

Компанията е вложила в новото производство около 4.3 млн. долара, а капацитетът на линията е 2500 тона годишно. Това ще открие още 45-50 работни места, обявиха от "Нестле".

"Това не е най-голямата инвестиция в страната ни, но със сигурност е най-сладката", каза министърът на икономиката Николай Василев, който също присъстваше на официалното откриване. Той изказа признанието си за вложените средства, защото според него те идвали в период, в който чуждестранните инвестиции в страната са намалели.

Заедно с новото производство "Нестле София" започва и мащабна рекламна кампания, която ще обхване телевизии, радиа, билбордове, предвидени са и различни дегустационни промоции. Телевизионната реклама представлява преведен на български клип, който се излъчва в Европа. Радиорекламата е локализирана и разработена, като е съобразена с българските ежедневни навици, обясни маркетинговият директор Анна Петкова.

От създаването на компанията плановете на мениджмънта са да достигне възможно най-висок дял в сферата на хранителните продукти и напитките. Швейцарското дружество постепенно придобива няколко компании за производство на бутилирана минерална вода, влиза в производството на фармацевтични и козметични продукти, разтворимо кафе, кулинарни продукти за бързо приготвяне. "Нестле" направи и първите стъпки за навлизането си на пазара на сладолед, като купи две от най-големите американски компании за производство на сладолед, а в Германия тя придоби местния лидер "Шьолер" миналата година. По данни на компанията продуктите й имат 2% пазарен дял в световното потребление на хранителни стоки.

"Нестле" стъпи в България през 1994 г. с покупката на най-големия производител на шоколадови и захарни изделия "Малчика" - София. Прогнозираният оборот на местното им поделение за 2002 г. е над 70 млн. лв., което е с 4% повече от миналата година. Към момента в компанията работят над 600 души. Предвижданите инвестиции за следващата година са над 5 млн. долара, по-голямата част от които ще бъдат вложени за пускането на още една нова производствена линия. "Нестле София" изнася продукцията си предимно за Централна Европа - Унгария, Полша и Чехия.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:34 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още