Единствената друга фабрика, която произвежда най-продавания шоколадов продукт на компанията, е във Великобритания. С това решение на централата местната фабрика се превръща в производствен център за Централна и Източна Европа, обясни още Лазаридис.
Компанията е вложила в новото производство около 4.3 млн. долара, а капацитетът на линията е 2500 тона годишно. Това ще открие още 45-50 работни места, обявиха от "Нестле".
"Това не е най-голямата инвестиция в страната ни, но със сигурност е най-сладката", каза министърът на икономиката Николай Василев, който също присъстваше на официалното откриване. Той изказа признанието си за вложените средства, защото според него те идвали в период, в който чуждестранните инвестиции в страната са намалели.
Заедно с новото производство "Нестле София" започва и мащабна рекламна кампания, която ще обхване телевизии, радиа, билбордове, предвидени са и различни дегустационни промоции. Телевизионната реклама представлява преведен на български клип, който се излъчва в Европа. Радиорекламата е локализирана и разработена, като е съобразена с българските ежедневни навици, обясни маркетинговият директор Анна Петкова.
От създаването на компанията плановете на мениджмънта са да достигне възможно най-висок дял в сферата на хранителните продукти и напитките. Швейцарското дружество постепенно придобива няколко компании за производство на бутилирана минерална вода, влиза в производството на фармацевтични и козметични продукти, разтворимо кафе, кулинарни продукти за бързо приготвяне. "Нестле" направи и първите стъпки за навлизането си на пазара на сладолед, като купи две от най-големите американски компании за производство на сладолед, а в Германия тя придоби местния лидер "Шьолер" миналата година. По данни на компанията продуктите й имат 2% пазарен дял в световното потребление на хранителни стоки.
"Нестле" стъпи в България през 1994 г. с покупката на най-големия производител на шоколадови и захарни изделия "Малчика" - София. Прогнозираният оборот на местното им поделение за 2002 г. е над 70 млн. лв., което е с 4% повече от миналата година. Към момента в компанията работят над 600 души. Предвижданите инвестиции за следващата година са над 5 млн. долара, по-голямата част от които ще бъдат вложени за пускането на още една нова производствена линия. "Нестле София" изнася продукцията си предимно за Централна Европа - Унгария, Полша и Чехия.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


„Ангели на пътя“ със сигнален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден