Германското индустриално производство се е свило неочаквано през ноември, откроявайки продължаващите производствени затруднения в най-голямата икономика в Европа.
Производството е намаляло с 0,7% през ноември спрямо октомври основно заради спад при капиталовите и междинните стоки, съобщиха от статистическата служба във вторник, цитирани от Bloomberg. Това e шестото поредно свиване, като резултатът остана и под прогнозите на икономисти, анкетирани от Bloomberg, които очакваха увеличение от 0,3%.
Германското фабрично производство се е свило за шести пореден месец през ноември. Графика: Bloomberg
Германия вероятно е претърпяла първата си рецесия след пандемията в края на 2023 г., като анализаториte очакват данните за брутния вътрешен продукт да отчетат второ поредно свиване през четвъртото тримесечие. Фабриките, които са икономическата опора на Германия, се затруднени заради високите цени на енергията, по-високите лихви в световен мащаб и икономическото изоставане на Китай.
„Разочароващите данни за производството през ноември и скорошното влошаване на бизнес очакванията дават труден старт на годината за индустрията. Все още се придържаме към прогнозата си за леко увеличение на БВП през първото тримесечие на 2024 г., дължащо се на по-силния сектор на услугите. Съществува обаче значителен риск от по-изразена слабост на фабричното производство, която да повлече икономиката отново надолу през първото тримесечие на 2024 г.“, коментира Мартин Адемер, икономист в Bloomberg Economics.
Тези резултати са публикувани ден след като данните за фабричните поръчки също не успяха да отговорят на очакванията. Освен това, на фона на ограничените инвестиции и предстоящите стачки на служителите в железопътния транспорта тази седмица, малко икономисти очакват сериозен растеж тази година.
Опитът на германския железопътен оператор Deutsche Bahn да спре стачките, които ще се проведат от сряда до петък, чрез съдебна забрана беше отхвърлен от съда по трудови спорове във Франкфурт в понеделник.
След публикуването на данните във вторник Холгер Шмидинг, главен икономист в Berenberg, заяви пред Bloomberg TV, че Германия изпитва циклични, а не структурни проблеми, и ще се възстанови, когато фабричният сектор се върне към „значителен растеж“ през втората половина на 2024 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?