IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Българите пазаруват онлайн най-рядко сред страните в ЕС, най-често – ирландците

77% от интернет потребителите в ЕС са си поръчали или заплатили стоки и услуги онлайн през 2024 г.

18:13 | 20.02.25 г.
Снимка: Pexels
Снимка: Pexels

Почти всички ирландци са правили онлайн покупки през 2024 г., а от страните членки на Европейския съюз (ЕС) най-малко поръчки през интернет са направени от България. Това показват данни на Евростат за използването на информационни и комуникационни технологии. Проучването се провежда в ЕС от 2002 г., като обхваща хора на възраст между 16 и 74 години и домакинства с поне един член в тази възрастова група.

77% от интернет потребителите в ЕС са си поръчали или заплатили стоки и услуги онлайн през 2024 г. Това показва ръст от 17 процентни пункта (пр. п.) спрямо 2014 г., когато делът им е бил 59%.

Най-много са интернет потребителите, пазарували онлайн през 2024 г., в Ирландия (96%), Нидерландия (94%) и Дания (91%). България е страната с най-нисък дял на пазаруващите онлайн (59%), следвана от Италия и Румъния (60%). 

Спрямо 2014 г. най-значимо нарастване на потребителите, които правят поръчки през интернет, се наблюдава в Румъния (с 43 пр. п. – от 17% до 60%), Унгария (с 37 пр. п. – от 42% до 79%) и Литва (с 36 пр. п., от 36% до 72%). България също отбелязва значително повишение сред дела на онлайн пазаруващите, които през 2014 г. са били 28% (за 10 години ръстът е с 31 пр. пункта). 

Източник: Евростат Източник: Евростат

Дрехите – най-честата покупка

Най-често поръчваната стока онлайн през 2024 г. са били дрехите, включително спортните облекла, като само за последните 3 месеца на годината 45% от хората са направили такава поръчка.

На второ място е доставката на храна от ресторанти, вериги за бързо хранене и кетъринг услуги (21%), а след тях по дял са козметичните продукти и продуктите, свързани със здравето (20%), мебелите, домашните потреби и стоките за градината (19%).

Онлайн са се поръчвали още спортни екипировки, книги, списания, вестници, хранителни добавки – всяко от тях с дял по 16%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:13 | 20.02.25 г.
Най-четени новини
Още от Икономика и макроданни виж още

Коментари

Финанси виж още