В началото на годината продажбите на дребно във Великобритания са нараснали по-силно от очакваното, като голямото търсене на храни е компенсирало по-слабото потребителско доверие, сочат нови данни, цитирани от Bloomberg.
Обемът на стоките, продадени онлайн и в магазините, се е увеличил с 1,7% през януари, като отчасти е заличил спада от 0,6%, отчетен през празничния декември, съобщи в петък Националната статистическа служба. Това е най-голямото увеличение от май насам. Икономистите очакваха ръст от 0,5%.
Данните сочат, че продажбите на хранителни продукти са били на най-високото си ниво от март 2020 г. насам, което е довело до повишаване на общия показател въпреки спадовете в повечето други категории.
Този резултат ще осигури известно облекчение за лейбъристкото правителство, което се бори за растеж на икономиката. Предупрежденията на бизнеса за съкращаване на работни места в отговор на по-високите данъци върху заетостта не се сбъднаха, докато работещите все още се радват на реален ръст на доходите.
Въпреки това британските домакинства остават сравнително предпазливи в разходите си. Те са изправени пред подновен натиск върху разходите от нарастващите сметки за храна и енергия, както и пред перспективата за търговска война на фона на нарастващите заплахи за мита от страна на президента на САЩ Доналд Тръмп.
Потребителското доверие
Британските домакинства са по-мрачно настроени по отношение на икономиката спрямо периода, когато Обединеното кралство излизаше от кризата преди година. Това е удар по надеждите на финансовия министър Рейчъл Рийвс да постигне растеж.
GfK съобщи, че през този месец очакванията на потребителите за икономиката през следващите 12 месеца са на ниво -31 пункта. Това е със седем процентни пункта по-малко, отколкото през февруари миналата година, когато беше отбелязана лека рецесия. Макар че показателят се повишава леко спрямо януари, той остава близо до двугодишно дъно.
Това допълва доказателствата, че бюджетът на Рийвс, който повишава данъците, оказва трайно въздействие върху потребителите, чиито разходи движат британската икономика.
Още един удар нанесоха други данни от тази седмица, според които инфлацията във Великобритания е на най-високото ниво от почти една година насам и догонва ръста на заплатите.
Основният показател на GfK за потребителското доверие през февруари възлиза на -20 пункта, което е с два пункта повече от 13-месечното дъно, регистрирано през януари.
Проучването повтаря доклад на Британския консорциум за търговия на дребно от тази седмица, който показа, че доверието на домакинствата е на най-ниското си ниво в историята при управлението на министър-председателя Киър Стармър.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?