След като BP, един от петролните гиганти, съобщи че ще прекрати пътуванията в Червено море заради зачестилите случаи на пиратство, подобни настроения има и сред превозвачи на втечнен газ, пише Ройтерс. В последните дни танкери променят маршруштите си, избягвайки една от най-натоварените търговски артерии между Изтока и Запада.
Червено море е свързано със Средиземно чрез Суецкия канал и това е най-прекият път между Азия и Европа, посочва Ройтерс. Според оценките около 12% от целия корабен трафик в световен мащаб преминава през този маршрут.
По данни на Kpler и LSEG Eikon обаче поне три танкера са променили маршрута си през последните дни. Един се е върнал към точката на потегляне, а другите два пътуват на юг.
Подкрепяните от Иран йеменски бунтовници хути засилиха активността си, заявявайки че операциите им са отмъщение срещу Израел. CNN отбелязва, че хутите вероятно са обучени в Иран и операциите им в Червено море могат да означават ескалация на конфликта между Израел и "Хамас".
Хутите са едната воюваща страна в гражданската война в Йемен, която продължава близо десетилетие, допълва агенцията. Те се опитват да си върнат контрола над страната от сунитите, които вземат властта в страната след гражданска война през 1962 година.
Прогноза на Goldman Sachs сочи, че спирането на петролните и газовите танкери вероятно ще бъде краткотрайно и ограничено. Но потенциалното удължаване на мярката ще оскъпи петрола с около 3-4 долара на барел. Причината е, че при това положение танкерите трябва да заобиколят Африканския континент, което ще оскъпи доставките.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 1 година суецкият канал тъй или иначе , поради "накланяне оста на планетата и слънчевите изригвания" няма да може да поема натоварени в оптимален обем танкери в много скоро време ... даже тази година редуцираха сериозно трафика ... та не е неква драма , там ще преминават само разни по-леки богаташки яхти , дето газят плитко ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар