IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Защо липсва ефективна реклама на алтернативния туризъм в България?

България не успява да се позиционира на пазара с разнообразни предложения, каза Димитър Попов, Penguin травъл

23:27 | 15.04.25 г. 1
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Българският туризъм не може да отбележи ръстове като тези, които регистрират съседни на нас конкурентни страни. Основна грешка е насочването на всички усилия в стимулиране на традиционния туризъм - градски, морски и ски туризъм, вместо да се обърне внимание на множеството алтернативни форми, като пешеходен и вело туризъм, към който има засилен интерес от страна на чуждестранните туристи. Това каза Димитър Попов, Penguin травъл, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.

Съществува проблем с недостатъчното развитие на алтернативния туризъм и липсата на ефективна реклама и маркетинг на различни туристически продукти. България не успява да се позиционира на пазара с разнообразни предложения като вело и пешеходен туризъм, които биха могли да привлекат повече туристи извън летния сезон, смята Попов.

За подобряване на туристическата реклама в България могат да се разширяват рекламните стратегии, като е необходимо да се рекламират не само традиционните морски дестинации, но и алтернативни видове туризъм, като пешеходен, вело и винен туризъм. България разполага с множество природни и културни ресурси, които не са достатъчно представени в рекламата, подчерта гостът. 

Дигитализацията и подобряване на туристическите портали също са изключително важни стъпки. Създаването на ефективни и интуитивни онлайн платформи за информация и резервации е от съществено значение. В момента съществуващите туристически портали за България не предоставят достатъчно информация и не са привлекателни за потребителите, отбеляза събеседникът.

По думите му фокусът трябва да се постави върху устойчивия туризъм. Развитието на устойчиви туристически практики и насърчаване на местния бизнес може да помогне за привличането на туристи, които търсят автентични и уникални преживявания. Това включва реклама на местни продукти и услуги, които да привлекат туристи в по-малките населени места, каза Попов. 

Важна е и координацията между държавни и частни инициативи. Създаването на партньорства между правителството и частния сектор може да доведе до по-ефективни рекламни кампании и по-добро разпределение на ресурсите. Това включва съвместни проекти и инициативи, които да популяризират България като туристическа дестинация.

Важна е и адаптацията на рекламата към целевите пазари. Необходимо е да се анализират и адаптират рекламните стратегии спрямо специфичните нужди и предпочитания на различни целеви пазари, включително нови и потенциални туристически дестинации, заяви Попов.

Присъединяването на България към Шенген не може да се разглежда като еднозначен позитив и стимул за българския туризъм, подчерта още експертът. "Българите вече съвсем лесно и спокойно ще пътуват в Гърция, защото няма опашки по границата. Същото се отнася и за работниците. Може да се каже, че голяма част от Западна България ще забрави изцяло за българското море", коментира той.

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:27 | 15.04.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Туризъм виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
khao
преди 1 седмица
Защото е алтернативен! :D:D Ако ги имаше всичките неща като масовия туризъм, щеше да стане масов! ... Някак си е логично! ... следващия път питайте защо в планински туризъм няма плажове! :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още