България и Турция са постигнали съгласие за разширяването на ГКПП „Малко Търново“.
Това е съобщил служебният премиер Димитър Главчев, който е посетил ГКПП „Малко Търново“ и ГКПП „Дерекьой“ заедно с посланика на Турция Мехмет Саит Уянък, съобщават от пресслужбата на Министерския съвет.
В посещението са участвали още вътрешният министър Калин Стоянов, регионалният министър Виолета Коритарова, министърът на туризма Евтим Милошев, министърът на околната среда и водите Петър Димитров, директорите на Агенция „Митници“ и ГД „Гранична полиция“ Георги Димов и Антон Златанов, областният управител на Бургас Мария Нейкова, както и кметовете на Бургас и Малко Търново Димитър Николов и Илиян Янчев, допълват от правителствената пресслужба.
Турската страна е представила проект за разширения на ГКПП „Дерекьой“, който включва разширение и за тежкотоварни автомобили.
Главчев е коментирал, че преди синхронизирането на двата проекта в България трябва да се проведе сериозна обществена дискусия дали да бъде разрешено преминаването на тежкотоварни автомобили през ГКПП „Малко Търново.
Той е изтъкнал като причина за обсъждането разпоредбите и изискванията на Натура 2000, тъй като участъци от пътя до граничния пункт попадат в защитената зона „Странджа“.
В следващите дни служебният премиер ще посети и ГКПП „Капитан Андреево“, което – по данни на „Агенция Митници“, е второто най-натоварено в света, с тенденция до 2-3 г. да заеме първото място. За него също има съгласие с Турция за синхронизирани действия по разширяване и модернизация.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп