Лявото платно на АМ "Струма" от Кулата към София, което ще бъде изнесено извън Кресненското дефиле, не се нуждае от Оценка за въздействието на околната среда (ОВОС). Това съобщават от Министерството на околната среда и водите. Оттам отчитат, че има промяна в инвестиционното намерение, което има ОВОС от 2017 година, но няма необходимост от извършване на нова оценка. Причината е, че анализите на ведомството са показали, че няма да има значително отрицателно въздействие върху околната среда и зоните от "Натура 2000".
Промените са в резултат от по-подробната фаза на проектирането, при която се отчитат и някои специфични условия за терена, е записано още в решението, публикувано на сайта на МОСВ.
Промяната в трасето не разглежда дясното платно (от София към Кулата), което остава през Кресненсокто дефиле, кактои рехабилитацията на съществуващия път Е-79.
Европейската комисия одобри изнасянето на лявото трасе на АМ "Струма" през пролетта. С решението на МОСВ ще може да започне и проектирането на това трасе. Пътят към Гърция ще минава през съществуващия път Е-79, който ще бъде модернизиран.
За АМ "Струма" от години се водят спорове относно въздействието, което ще има върху защитени зони в Кресненското дефиле. Еколози опитаха да блокират реализацията на плана, но съдът не се съгласи с тях и работата вече започна. Преди броени месеци беше открит най-дългия тунел през магистралата - "Железница".


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате