IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Българска компания атакува пазара с иновативни биоразградими опаковки

Потребителите вече предпочитат компании, които имат зелени производства, казва Анджела Иванова, съосновател и изп. директор на LAM`ON

17:30 | 14.05.24 г.
Снимка: Facebook
Снимка: Facebook

Българската компания LAM`ON започва производството на биоразградимо ламиниращо фолио и биоразградими опаковки, базирани на царевично нишесте и полимлечна киселина. Продуктите се разграждат в период от три месеца до 5 години в зависимост от условията, а клиентите са от различни браншове, предимно от козметичната и текстилната индустрия. Това обясни Анджела Иванова, съосновател и изп. директор на компанията, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

Компанията цели разрастване на европейските пазари, като продуктът би дал конкурентно предимство на клиентите им, тъй като крайният потребител предпочита компании, които имат зелени производства или инициативи.

„В различни индустрии ежедневно се използва ламиниращ филм, създаващ повече микропластмаса, който се прилага върху хартия, правейки я нерециклируема“, обясни Иванова. Това поражда идеята за създаване на биоразградим заместител, а след проучване разбират, че подобрен продукт липсва на пазара.

Фирмата създава и опаковъчно фолио за храни и различни продукти. От 2018 г. насам LAM`ON развива сериозна развойна дейност.

Финалната формула е базирана в голямата си част на царевично нишесте, а останалите суровини също са възобновяеми. Гостът обясни, че при традиционните ламиниращи фолиа се използва лепилен слой, но компанията намира начин да го прави по екологичен и ефективен начин, който пести ресурс. В процеса се използва и полимлечна киселина, която е биосъвместима, като в същото време е подходяща за нуждите на компанията.

Гостът обясни, че в момента разглеждат варианти за рециклиране на биопластмасата, което е още едно поле за развойна дейност.

LAM`ON планира и да се разраства на европейските пазари, като вече има установени контакти там. Ще заложат на различните национални практики в различните държави, като ще помагат на различни компании по пътя на екологичното производство. Това би дало конкурентно предимство на клиентите им, тъй като крайният потребител вече предпочита компании, които имат зелени производства и инициативи.

От 2020 г. насам финансирането на компанията е от ангелска инвестиция, а през 2022 г. е приета в акселераторска програма на Европейския иновационен съвет.

Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:31 | 14.05.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Индустрия виж още

Коментари

Финанси виж още