След второто увеличение на митата нашите контрагенти в САЩ и партньори на други брандове, които произвеждаме, искат повече производство. Това съобщи Ремзи Ингилизов, зам.-управител на "Ингилиз груп" със семейна фабрика за дизайнерски обувки, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
„Можем да увеличим капацитета си с правилни стъпки и визия за бъдеще, но сега всичко е в мъгла“, коментира той ситуацията на пазара за обувки заради затрудненията във веригите на доставки от търговската война на Тръмп.
Ингилизов обясни, че стратегията на „Ингилиз груп“, където се произвеждат дизайнерски обувки, не е в посока увеличаване на капацитета, а постигане на по-добро качество.
„САЩ представляват 15% от пазара ни. Добрата новина е, че дигиталният пазар дава по-голяма мобилност и позволява по-лесна релокация на пазара в зависимост от потребителските категории и клиенти“, коментира той и добави, че това дава възможности за приотизиране например на европейския пазар за сметка на американския. Той подчерта, че предимство имат производители, които не са заети с локално производство.
Мениджърът посочи, че стремежът на „Ингилиз груп“ е да гради партньорства с други производители в България. „Някои са отворени за сътрудничество, докато други предпочитат да се фокусират другаде“, каза той, като отчете, че заради затруднения доставките на суровина за бизнеса се бавят до четири седмици, докато преди са пристигали за две.
Ингилизов е категоричен, че американският и европейският пазар нямат капацитет и не могат да запълнят вакуума, оставен от Китай. „Американският обувен пазар почти няма производство. Целият сектор се захранва от страни извън САЩ. Това са Китай, Мексико, Бразилия и Европа. Липсва визия за бъдеще и това притеснява производителите“, отбеляза той.
Според него Виетнам, Бразилия и Мексико имат възможността да заемат частично мястото на Китай в САЩ. „Китайските производители могат да залеят европейските пазари, макар че това се случва и сега. Трудно е да се прогнозира кои мерки биха били ефективни в такава ситуация“, е мнението на мениджъра.
По думите му около 70% от луксозните продукти в Китай са вносни, като наводняването на пазарите с евтини продукти оказва влияние върху луксозния сегмент стоки. „Виждаме ефектът от Temu и Shein. TikTok Shops е маркетинг канал и може да е от полза, но другите два убиват малкия производител“, даде пример Ингилизов.
Заместник - управителят на "Ингилиз груп" разкри, че тенденциите при луксозния сегмент на обувките са омекотяване на формите и насочване към натурални цветове. „Това е в синхрон с ESG целите, които ЕС поставя“, посочи той.
Кои са вторичните ефекти от търговската война между САЩ и Китай? Ще вземе ли Европа мерки срещу китайските стоки? Как се променя потребителското поведение? Къде „Ингилиз груп“ намира партньори за производството на обувки? Има ли оскъпяване на материалите на обувки? Кои световни звезди предпочитат обувките на българската обувна фирма?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад